Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Rehabilitasyonda Yazılım Teknolojileri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FTR7007 Rehabilitasyonda Yazılım Teknolojileri 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Rehabilitasyonda bilgisayar ve yazılım teknolojileri yerini tanımlamak; algoritma, mantıksal kapılar ve işlem birimlerini kavramak. Yazılım teknolojisinin rehabilitasyonda kullanımı ve uygulamasını sorgulamak. Terapide uygun teknoloji ve yazılımın seçebilme becerisini kazandırmak.
Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar Yoktur
Özel Koşullar Yoktur
Öğretim Üyeleri Yük. Müh. Shavkat Kuchimov
Asistanlar Arş. Gör. Kübra Önerge
Ders Gün,Saat ve Yeri SAP ORION sistemi üzerinden görüntülenebilmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 10.45-11.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sınıfta ders anlatımı

Ödevler

Ders Projesi
Temel Kaynaklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Diğer Kaynaklar Englander I, The architecture of computer hardware and systems software : an information technology approach,  New York: Wiley, 2003

 Langdon, Glen G. Jr, Logic design : a review of theory and practice, New York : Academic Press, 1974 
 Vatansever F, Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş, 13.Baskı, Seçkin, Ankara, 2017
 
Kose U, Algoritma kavramı ve bilgisayar programlama öğreniminde pratik yaklaşımlar, Uşak, Uşak Akademi Kitap, 2015 QA76.9.A43 K67 2015 
 
Dasgupta S, Papadimitriou C and Vazirani U,  Algorithms  Boston : McGraw-Hill Higher Education, c2008
 
Sedgewick R and Wayne K, Algorithms, Upper Saddle River, NJ : Addison-Wesley, 2011
 
Attaway S, Matlab : A Practical Introduction to Programming and Problem Solving. Oxford: Elsevier 2012
 
Dukkipati R. V, MATLAB : An Introduction with Applications, New Delhi, New Age International LTD, 2010
 
Introduction to MATLAB & SIMULINK : a project approach, Hingham, Mass. : Infinity Science Press, 2008  
 
Mikhailov E, Programming with Matlab for Scientists, CRC Press, 2017
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yazılım teknolojilerine giriş Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
2. Hafta Bilgisayar ve donanımı Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
3. Hafta Sistem yazılımları Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
4. Hafta Uygulama yazılımları Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
5. Hafta Mantıksal kapılar ve Boolen işlemleri Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
6. Hafta Algoritmalar Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
7. Hafta Ara sınav / Ders Projesi Ara sınav / Ders Projesi
8. Hafta Programlama (kodlama) dilleri Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
9. Hafta Komut, aritmetik ve mantık işlemleri Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
10. Hafta Değişken, vektör, dizim, matris tanımlama ve işleme Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
11. Hafta Koşul ve döngüler Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
12. Hafta Görselleştirme ve grafik işlemleri Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
13. Hafta Fonksiyon tanımlama ve derleme Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
14. Hafta Yazılım ile analiz Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
15. Hafta Final haftası
16. Hafta Final haftası
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 15
Projeler 1 30
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 40


ÖÇ-1Bilgisayar çalışma prensibi ve donanım bileşenlerinin fonksiyonlarını kavrar
ÖÇ-2Bir sorunu çözebilmek için gerekli olan matıklı adımlarını sıralı geliştirilme becerisini edinir
ÖÇ-3Aritmetik işlemleri ve mantıksal operatörlerin algoritma ve problem çözümünde kullanımını kavrar
ÖÇ-4Yazılım uygulamaları ile rehabilitasyon yöntemlerini karşılaştırabilir ve kullanır
ÖÇ-5Yüksek düzey programlama dilinde temel kodlama becerisi kazanır
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5