Öğrencilere orta düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerilerini kazandırmak. Günlük rutinlerini anlatabilme, çevresel zorluklara karşı planlar yapma, iklim koşulları hakkında konuşabilme, arkadaşlık ilişkileri hakkında konuşabilme, zorunluluk hakkında konuşabilme, hukuk ve bürokrasi hakkında konuşabilme, seviyesine göre okuduğu bir parçadan kelime tahmin edebilme, okuma parçasındaki soruları cevaplayabilme, konusu hakkında yorum yapabilme, dinlediği bir diyalogta temel bilgileri cevaplayabilme, geçmiş hakkında konuşabilme, gelecek hakkında planlar yapabilme, başkalarına öneriler verebilmelerini sağlamak.
Ön Koşullar
Öğrencilerimizin bu dersi alabilmesi için Yabancı Dill IV ve V dersinden başarılı olmaları gerekmektedir.
İşletme: Bilge Kıran - Ataköy kampüsü 4. KAT A-01
İktisat: Mehmet Altay - Ataköy kampüsü 4. KAT A-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma ve 4 temel dil becerilerini geliştirme odaklı eğitim metodları.
Temel Kaynaklar
Global Intermediate Teacher's Book& Student's Book, e- Workbook, Teacher's DVD
Diğer Kaynaklar
Çeşitli grammar kitapları, hoca materyalleri, handoutlar,etc.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders Seçme
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta
Unite 4: Friends and Strangers
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta
Unite 4 : Friends and Strangers
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta
Unite 4 : Friends and Strangers
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta
Unite 5: Law and Order
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta
Unite 5: Law and Order
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta
Unite 5: Law and Order
8. Hafta
Vize
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta
Unite 6: Seen and heard
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta
Unite 6: Seen and Heard
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta
Unite 6: Seen and Heard
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta
Sunumlar
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta
Tekrar
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta
Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Temel zamanları kullanarak kendini ifade edebilecek, belirli konularda konuşmalara katılabilecek seviyeye gelmek
ÖÇ-2
Gelecek hakkında konuşabilmek.
ÖÇ-3
Temel İfade biçimlerini kullanarak istenileni derleyebilecek, kıyaslayarak çözümleyebilecek seviyede olmak.
ÖÇ-4
Okunan makaleyi kavrayabilecek, üzerinde yorum yapabilecek ve hakkında tartışabilecek düzeye gelmek.
ÖÇ-5
Okuduğu yada dinlediği bilgileri kavrayarak yorumlayabilecek seviyeye gelmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.