Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yabancı Dil VI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YDI6001 3 Yabancı Dil VI 3/0/0 --SAD İngilizce 3
Dersin Amacı
Öğrencilere orta düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerilerini kazandırmak. Günlük rutinlerini anlatabilme, çevresel zorluklara karşı planlar yapma, iklim koşulları hakkında konuşabilme, arkadaşlık ilişkileri hakkında konuşabilme, zorunluluk hakkında konuşabilme, hukuk ve bürokrasi hakkında konuşabilme, seviyesine göre okuduğu bir parçadan kelime tahmin edebilme, okuma parçasındaki soruları cevaplayabilme, konusu hakkında yorum yapabilme, dinlediği bir diyalogta temel bilgileri cevaplayabilme, geçmiş hakkında konuşabilme, gelecek hakkında planlar yapabilme, başkalarına öneriler verebilmelerini sağlamak.
Ön Koşullar Öğrencilerimizin bu dersi alabilmesi için Yabancı Dill IV ve V dersinden başarılı olmaları gerekmektedir.
Eş Koşullar Bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri -
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri İŞLETME GRUBU: ÇARŞAMBA SAAT:15:00-17:45 Derslik: 4C-16; İKTİSAT GRUBU: CUMA SAAT:14:00-16:45 Derslik: 4C-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri İşletme: Bilge Kıran - Ataköy kampüsü 4. KAT A-01 İktisat: Mehmet Altay - Ataköy kampüsü 4. KAT A-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma ve 4 temel dil becerilerini geliştirme odaklı eğitim metodları.
Temel Kaynaklar Global Intermediate Teacher's Book& Student's Book, e- Workbook, Teacher's DVD
Diğer Kaynaklar  

Çeşitli grammar kitapları, hoca materyalleri, handoutlar,etc.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders Seçme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta Unite 4: Friends and Strangers Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta Unite 4 : Friends and Strangers Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta Unite 4 : Friends and Strangers Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta Unite 5: Law and Order Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta Unite 5: Law and Order Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta Unite 5: Law and Order
8. Hafta Vize Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta Unite 6: Seen and heard Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta Unite 6: Seen and Heard Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Unite 6: Seen and Heard Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta Sunumlar Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta Tekrar Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Temel zamanları kullanarak kendini ifade edebilecek, belirli konularda konuşmalara katılabilecek seviyeye gelmek
ÖÇ-2Gelecek hakkında konuşabilmek.
ÖÇ-3Temel İfade biçimlerini kullanarak istenileni derleyebilecek, kıyaslayarak çözümleyebilecek seviyede olmak.
ÖÇ-4Okunan makaleyi kavrayabilecek, üzerinde yorum yapabilecek ve hakkında tartışabilecek düzeye gelmek.
ÖÇ-5Okuduğu yada dinlediği bilgileri kavrayarak yorumlayabilecek seviyeye gelmek.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--