Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Almanca I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YDD1001 1 Almanca I 3/0/0 Z Almanca 3
Dersin Amacı
Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1.1 ve A1.2 basamağında yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini(nerede oturdukları kimleri tanıdıkları, nelerden hoşlandıkları vb.) Kritik düşünce yetisinin kazandırılması Farklı kültürlerle kendi kültürünü karşılaştırma ve farklı olanı kabul etme
Grup çalışmalarıyla, bir çalışmanın farklı özelliklere sahip kişilerle, etik değerler
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar Derse katılım ve Proje teslimi
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Ayşe Güvenir
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Salıları, 16.00-18.45 arasında, 4B-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri Salıları, 13.00-14.30 saatleri arasında,4-A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Öğrenci odaklı, analitik düşünmeyi ve krıtik düşünmeyi sağlayıcı
Temel Kaynaklar -
Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1  Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache () Lesenovelle
Diğer Kaynaklar -
Dersin hocası tarafından  hazırlanmış Çalışma Kağıtları ve farklı kitaplardan oluşturulan derlemeler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin hedeflerinin anlatılması,kitap ve kaynaklarla ilgili bilgi verilmesi, enternasyonal sözcükler, önemli Alman kişilikler Komünikasyona dayalı
2. Hafta Kendini tanıtma basit soru cümleleri Komünikasyona dayalı
3. Hafta Soru cümleleri Komünikasyona dayalı
4. Hafta Fiil Çekimi Komünikasyona dayalı
5. Hafta Fiil Çekimleri ve cümle kurma Komünikasyona dayalı
6. Hafta Cafe'de sohbet, soru cümleleri Komünikasyona dayalı
7. Hafta Soru cümleleri ve şimdiki zaman Komünikasyona dayalı
8. Hafta Belirli ve belirsiz artikellerin çoğul durumları, Vize Komünikasyona dayalı
9. Hafta Belirli ve belirsiz artikeller devam Komünikasyona dayalı
10. Hafta Kursta komünikasyon, kurstaki eşyaların öğrenilmesi Komünikasyona dayalı
11. Hafta Yeni isimlerin listelenmesi, tekil ve çoğul artikeller Komünikasyona dayalı
12. Hafta Olumsuz ifadeler Komünikasyona dayalı
13. Hafta Cümle tipleri Komünikasyona dayalı
14. Hafta Ülkeler, şehirler ve yönler Komünikasyona dayalı
15. Hafta Haritayla Çalışma, ülkeler ve dilleri Komünikasyona dayalı
16. Hafta Grafik anlama, ve olmak fiilinin geçmiş zamanı Komünikasyona dayalı
17. Hafta Final Komünikasyona dayalı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-11)Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-22)Farklı olana saygı
ÖÇ-33)Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-44)Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-55)Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--