Fransızca metinleri okuyabilmesini sağlamak ve okuduklarını gerektiğinde sözlük kullanarak anlayabilmesini sağlamak. Fransızca konuşarak alış veriş, yol tarifleri ve günlük konuşmaları yapabilmesini sağlamak.
Ön Koşullar
Fransızca I
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Mehmet Sarıoğlu
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 14.00-14.45 15.00-15.45 Ataköy 4B-10/12
Görüşme Saatleri ve Yeri
Mehmet Sarıoğlu Perşembe 14.30-15.00 Ataköy 4D D-12
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-. Belirlenen kitaptan konu ile ilgili çalışmalar, ev ödevleri, konu ile ilgili hazırlanmış olan fotokopiler, soru-cevap çalışmaları.
Temel Kaynaklar
-G.Mauget . Langue et Civilisation Française Librairie Hachette
J.Bady, I.Greaves, A Petetin , Exerçons-Nous Grammaire 350 Exercices Niveau Débutant et Niveau İntérmediare Edition Hachette
Fransızca I konularını içeren kısa tekrarlar. 2.ci ve 3 cü grup fiillerin şimdiki zaman çekimlerinden örneklemeler.
Sözlü ve yazılı anlatım
2. Hafta
Di'li geçmiş zaman kullanımlarında şahıs zamirlerinin neden olduğu ortaç fiilin üzerindeki accord etkileri üzerinde çalışmalar, tüm fiillerin "Basit Gelecek-Futur Simple-" çekimleri üzerine açıklamalar. Yeni kelime bilgilerini içerir fotokopi kağıtlarının dağıtımı ve yeni kelimeleri kapsayan ve gelecek zamanlı fiillerle cümle çalışmaları. Okuma çalışması ve soru-cevaplamalar. Ödevleme.
Sözlü yazılı anlatım Audio kaset çalışmaları
3. Hafta
Zaman ve Yer zarfları hakkında açıklamalar, belgisiz zamirler hakkında açıklamalar, cümle içi kullanımları, gelecek ve geçmiş zaman üzerinde kurulan cümlelerde zaman ve yer zarflarının kullanımlarına örneklemeler.
Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları
4. Hafta
Hikaye zamanının açıklanması ve di'li geçmiş zamanla hikaye zamanının birlikte kullanımına örneklemeler. İşaret sıfatlarının hatırlatılması ve işaret zamirleriyle iyelik zamirlerinin açıklanması. Tüm konuları içeren ödevlemeler.
Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları
5. Hafta
İşaret sıfat ve zamirlerinin, yer ve zaman zarflarının tekrarları, iyelik zamirleri üzerinde tekrar çalışmaları. Okuma parçaları ve soru cevap çalışmaları. Vize için tekrarlar
Sözlü yazılı çalışmalar
6. Hafta
Vize Haftası
7. Hafta
Vize sorularının açıklanması. Yeni kelime bilgi fotokopilerinin dağıtımı.Cümle kurulum çalışmaları. Okuma çalışmaları, soru-cevap çalışmaları. Tüm konuları kapsayıcı ödevlemeler.
Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları
8. Hafta
Dolaylı anlatım açıklamaları, dolaylı anlatımda cümle yapılarına göre kurulum tekniklerinin açıklanması. Dilek Şart kipi-Conditionnel Présent yapım ve çekim eklerinin gösterilmesi. Şartlı cümlelere giriş. Konuyla ilgili okuma, soru-cevap çalışmaları.
Sözlü yazılı anlatım Audio kaset dinletisi Okuma çalışmaları
9. Hafta
Şart cümleleri üzerinde çalışmalar. Şart zaman ayarlama tablosunun açıklamaları. Dolaylı anlatım cümle çalışmaları. Yeni kelimeleri içerir kağıtların dağıtımı ve çeviri çalışmaları.
Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları
10. Hafta
İlgi zamirleriyle ilgili çalışmalar. Şart kipinin tekrar edilip üzerinde çalışmalar yapılması. Okuma parçaları üzerinden soru-cevap çalışmaları
Sözlü yazılı anlatım
11. Hafta
İyelik zamirleri, işaret zamirleri, belgisiz zamirler ve ilgi zamirleri üzerinde çeşitli çalışmalar. Çeviri çalışmaları. Yeni kelime bilgisini içerir kağıtların dağıtımı ve üzerinde çeviri çalışmaları. Tüm konuları içerir ödevlemeler.
Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları
12. Hafta
Çeviri çalışmaları. Final öncesi tekrarlar. Okuma çalışmaları. Soru-cevap çalışmaları
Sözlü yazılı anlatım
13. Hafta
Yeni kelime bilgilerini içerir kağıtların verilmesi ve üzerinde yapılan çeviri çalışmaları. Okuma çalışmaları ve soru-cevaplama çalışmaları. Final öncesi genel arzuya göre tekrarlar.
Sözlü yazılı anlatım Tekrarlar
14. Hafta
Final öncesi moral müzik dinletisi
Tercüme çalışmaları dinleti.
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
5
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler gelecek zaman formlarının öğrenilmesiyle Fransızca kullanım ve anlatımlarında daha anlaşılabilir ve daha doğru konuşma becerilerine ulaşacaklardır.
ÖÇ-2
Yer ve zaman zarflarının öğrenilmesiyle daha anlaşılır ve daha doğru Fransızca yetisine sahip olacaklar ve daha doğru bir Fransızca günlük konuşma dili öğrenebilecekler.
ÖÇ-3
Geçmiş zaman formlarının öğrenilmesiyle geçmişte olanları daha anlaşılır ve doğru biçimde anlatabilecekler.
ÖÇ-4
Dolaylı anlatım formunun edinimi diherlerinden duyduklarını bir başkasına daha doğru ve anlaşılır şekilde iletebilecekler.
ÖÇ-5
Dilek şart kipinin oluşturulması ve şart cümlelerinin öğrenilmesiyle şart cümlelerini doğru kurabilecekler ve Şahıs zamirlerinin, iyelik ve belgisiz zamirlerle işaret zamirlerinin edinimi ve bunların edinilmiş kelime haznesi içine yerleştiriliş teknikleri sayesinde öğrenciler çok daha kolay Fransızca okuyup yazabilecekler ve konuşabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.