Rusça 1 dersinin amacı Rusça’ya yeni başlayan öğrencilere:
- Temel seviyede Rusça konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri kazandırmak,
- Onları Rus alfabesiyle, telaffuz ve vurgu gibi fonetik kurallarıyla tanıştırmak,
- Belli oranda kelime, Rusça’nın temel gramer kurallarını öğretmek ve basit ve bileşik cümleler kurabilmelerini, kendilerini ve ailelerini tanıtabilmelerini sağlamak ve,
- Konuşma yatkınlığını geliştirip Rus kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Natalia DEMİRKAPI
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 17:00 - 18:50
AK 4C1618 (Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
Temel Kaynaklar
-Rusya'ya Doğru (Doroga v Rossiyu)
Diğer Kaynaklar
-Eğitmen tarafından hazırlanan çalışma materyali,internet ve farklı kitaplardan derlenmiş fotokopiler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Alfabe. Harflerin okunuşları. Vurgu.10'a kadar sayılar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta
Tanışma diyalogları.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta
Kim?, Ne?, Nerede? ve Ne zaman? soruları. Basit cümle yapısı.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta
İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta
İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. Tekrar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta
İyelik sıfatları. Kimin? sorusu.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta
Aile. Meslekler. 100'e kadar sayılar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
8. Hafta
Ara sınav.
9. Hafta
İsimlerin çoğul halleri.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta
Fiiller: Geniş zaman. 1.çekim.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta
Sıfatlar. Renkler.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta
İşaret sıfatları.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta
Kaç para? sorusu. "Beğenmek" fiili. Mağazada diyalog.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta
Tekrar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
15. Hafta
Final sınavı.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.