Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BYA0025 - PAZARLAMA 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere pazarlama kavramının bir parçası olan satış hakkında hem teorik hem pratik bilgi sunmaktır. Bu nedenle, ders öncelikle pazarlamanın temelleri hakkında kapsamlı bir teorik bilgi sağlayacak, daha sonra satış tekniklerine geçecektir. Anlatılacak olan tekniklerle de öğrenciler günlük hayatlarında satışı etkin bir biçimde uygulayabileceklerdir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Fatma KÖMÜRCÜOĞLU SOYTÜRK
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 15:00-16:50 CATS
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 17:00-17:30 CATS
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, 

Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar PAZARLAMA, Yrd. Doç. Dr. Mesut Bozkurt, Paradigma Akademi Yayınları, 2014

PAZARLAMA İLKELERİ, İsmet mucuk, Türkmen Yayınevi, 2011
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtılması ve pazarlama ilkeleri ve satış konularına genel giriş Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
2. Hafta Pazarlama tarihçesi Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
3. Hafta Pazar ve çeşitleri Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
4. Hafta Pazar bölümlendirme, konumlandırma Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
5. Hafta Pazarlama Karması, ürün Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
6. Hafta Pazarlama Karması, fiyat Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Pazarlama Karması dağıtım Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
9. Hafta Pazalama tutundurma Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
10. Hafta Reklem ve kişisel satış Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
11. Hafta Hedef pazar seçim stratejileri Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
12. Hafta satış potansiyeli, satış tahmini ve satış geliştirme Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
13. Hafta ilişkisel pazarlama ve MİY Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
14. Hafta Hizmet pazarlaması Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
15. Hafta Final sınavı Final sınavı
16. Hafta Final sınavı Final sınavı
17. Hafta Final sınavı Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1Pazarlama ve satış kavramlarını tanımlayabilecek
ÖÇ-2Satışın pazarlamadaki yerini ve önemini açıklayabilecek
ÖÇ-3Satışın ilke ve teorilerini tanımlayabilecek
ÖÇ-4Müşteri isteklerinin neler olabileceğini sosyolojik ve psikolojik teorik bilgi sayesinde değerlendirebilecek
ÖÇ-5Satış ilke ve teorilerini uygulamaya geçirebilecektir
Program Çıktıları
PÇ-1Etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-2Protokol çeşitlerini bilme becerisi
PÇ-3Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi
PÇ-5Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleme becerisi
PÇ-6Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilme becerisi
PÇ-7Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi
PÇ-8Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilme becerisi
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-10Veri toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilme ve raporlama becerisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10