Bu dönem boyunca öğrencilerimize orta seviyede bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli konular hakkında akıcı bir şekildek konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Öğrencilerimizin bu dersi alabilmesi için Yabancı Dill III ve IV dersinden başarılı olmaları gerekmektedir.
Ülkenizdeki insanlar hakkında konuşma; selamlaşma gelenekleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta
İnsanların kim olduğunu açıklama; yanlış anlaşılmaları düzeltme
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta
Geçmişinizden bahsetme; turizim hakkında konuşma; nesneleri tarif etme
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta
Bir anektod anlatma; kültürlerarası bir tecrubeyi yazıya dökme
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta
Okul günlerinizden ve başarılarınızdan bahsetme
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta
Misafirperverlik gösterme; eğitim ve kariyer hakkında konuşma; bir CV yazma
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Bazı durumlar hakkındaki hislerinizden bahsetme; müzikle ilgili konuşma
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta
Bir filmin hangi konu hakkında olduğunu açıklama; bir film yada kitap tasviri yazma
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta
Ülkeler, hükümetler, kurallar ve kanunlar hakkında konuşma
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta
Haberlerdeki makaleler hakkında konuşmak; geçmiş olaylardan bahsetme
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta
Hikaye anlatmak; güçlü duyguları ifade etmek; bir anektodta karşı ilgi belirtmek
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta
Komşularınızdan bahsetmek; insanların söylediklerini aktarmak; kişisel bir mektupta havadis alıp vermek
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta
Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Temel zamanları kullanarak kendini ifade edebilecek, belirli konularda konuşmalara katılabilecek seviyeye gelmek
ÖÇ-2
Kişisel özellikler,,alışveriş,iş, tatil, yiyecekler, seyahat vb. günlük konular üzerinde konuşabilecek şekilde akıcı bir İngilizce sahip olmak.
ÖÇ-3
Temel İfade biçimlerini kullanarak istenileni derleyebilecek, kıyaslayarak çözümleyebilecek seviyede olmak.
ÖÇ-4
Geçmişte gerçekleşen bir olay yada hikayeden bahsedebilek seviyeye gelmek.
ÖÇ-5
Okuduğu yada dinlediği bilgileri kavrayarak yorumlayabilecek seviyeye gelmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3
Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4
Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5
Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7
Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9
Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10
İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12
Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13
Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma