Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKA YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
STD0522 MARKA YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Bu ders, marka yönetimi sürecini teorik ve pratik yaklaşımlarla analiz ederek öğrencilerin konuyla ilgili bütünlüklü bir donanıma sahip olmasını hedeflemektedir. Günümüz pazarlama evreninde sürdürülebilir rekabet avantajı yaratmak için kilit önem taşıyan marka sermayesi oluşturma, marka stratejisi belirleme ve yönetme gibi konular ders kapsamında dönem boyunca tartışılacaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İREM ORAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım
Temel Kaynaklar -Aaker, D.A. (1996), Building Strong Brands, NY: The Free Press. Kapferer, J.N. (2009),The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term, Kogan Page. Reis A. & Trout J. (1986), Positioning: The Battle for Your Mind, McGraw-Hill.

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Anlatım
2. Hafta Tüketici merkezli marka değerini anlamak Anlatım
3. Hafta Marka kimliği sistemi Anlatım
4. Hafta Marka kimliği sistemi ve marka konumlandırma Anlatım
5. Hafta Marka ögelerinin seçimi Anlatım
6. Hafta BPI Anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Konuk Anlatım
9. Hafta Film gösterimi Anlatım
10. Hafta Marka değeri, kaynak ve çıktıları Anlatım
11. Hafta Marka stratejileri I Anlatım
12. Hafta Marka stratejileri II Anlatım
13. Hafta Grup sunumları Anlatım
14. Hafta Genel Değerlendirme Anlatım
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Tüketici ve firma açısından markanın rolünü kavrayacak
ÖÇ-2Marka sermayesinin tüketici zihninde nasıl oluştuğunu tarif edecek
ÖÇ-3Tüketici odaklı marka sermayesinin kaynak ve etkilerini tartışacak
ÖÇ-4Marka kimliği sistemini analiz edecek
ÖÇ-5Rekabetçi pazarlama evreninde marka konumlandırmasının rolünü kavrayacak
Program Çıktıları
PÇ-1Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10 İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13
ÖÇ 1             
ÖÇ 2             
ÖÇ 3             
ÖÇ 4             
ÖÇ 5