Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Rusça 1 dersinin amacı Rusça’ya yeni başlayan öğrencilere:

- Temel seviyede Rusça konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri kazandırmak,

- Onları Rus alfabesiyle, telaffuz ve vurgu gibi fonetik kurallarıyla tanıştırmak,

- Belli oranda kelime, Rusça’nın temel gramer kurallarını öğretmek ve basit ve bileşik cümleler kurabilmelerini, kendilerini ve ailelerini tanıtabilmelerini sağlamak ve,

- Konuşma yatkınlığını geliştirip Rus kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Natalia DEMİRKAPI
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 17:00 - 18:50 AK 4C1618 (Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
Temel Kaynaklar -Rusya'ya Doğru (Doroga v Rossiyu)
Diğer Kaynaklar -Eğitmen tarafından hazırlanan çalışma materyali,internet ve farklı kitaplardan derlenmiş fotokopiler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Alfabe. Harflerin okunuşları. Vurgu.10'a kadar sayılar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta Tanışma diyalogları. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta Kim?, Ne?, Nerede? ve Ne zaman? soruları. Basit cümle yapısı. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. Tekrar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta İyelik sıfatları. Kimin? sorusu. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta Aile. Meslekler. 100'e kadar sayılar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta İsimlerin çoğul halleri. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta Fiiller: Geniş zaman. 1.çekim. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Sıfatlar. Renkler. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta İşaret sıfatları. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta Kaç para? sorusu. "Beğenmek" fiili. Mağazada diyalog. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Tekrar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
15. Hafta Final sınavı.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10 İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--