Uluslar arası havacılık haberleşme şebekelerini, servislerini öğrenmek, gerek telsiz ve gerekse yazılı haberleşme sistemlerini (SITA,AFTN v.s) tanımak
Ön Koşullar
Her alanda olduğu gibi uçuş planlama ve uçuşu takip etmede kısaca havacılıkta da haberleşme çok önemlidir. Haberleşmenin kendine göre kural ve kaideleri vardır. Gerek şirketlerin kendi bünyelerinde ve kendi aralarında,gerekse şirketlerin havacılık resmi kuruluşları arasında haberleşmeleri belli haberleşme sistemleri ve onların istediği formatlara göre yapılır. Dispatcherin bu kural ile haberleşme sistemlerini bilmesi anlaması gerekmektedir.
Eş Koşullar
Uluslar arası havacılık haberleşme şebekelerini, servislerini öğrenmek, gerek telsiz ve gerekse yazılı haberleşme sistemlerini (SITA,AFTN v.s) tanımak
Özel Koşullar
orta seviye ingilizce
sivil havacılık genel müdürlüğü kuralları gereği derse devam zorunluluğu
bulunmaktadır.
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Seçgin Köroğlu
Asistanlar
JEPPESEN-SITATEX-AFTN-EFB-EUROCONTROL
Ders Gün,Saat ve Yeri
ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 09.00. CATs Sohbet Odası.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
iletişim tekniklerinin nasıl olması gerektiği ile ilgili yaşanmış canlı telsiz konuşmaları ATIS konuşlarıyla birlikte üzerinde tartışma ve müzakere yapmak
Anlatım,tartışma,demonstrasyon vs.
Temel Kaynaklar
-Radyo Seyrüssefer Yardımcı Sistemleri, Haluk Özeri
Hava Seyrüsseferi, DHMİ
Diğer Kaynaklar
-Jeppesen -Aeronatucial İnformation Service - Eurocontrol
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Radyo dalgaları genel kavramlar
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta
Radyo dalgaları genel kavramlar
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta
Radyo vericilerinin temel birimleri ve anten tipleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta
Radyo vericilerinin temel birimleri ve anten tipleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta
Frekans bandları ve seyrüsefer sistemlerinin sınıflandırılması
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta
Frekans bandları ve seyrüsefer sistemlerinin sınıflandırılması
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta
VDF, ADF sistemleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta
VIZE
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
9. Hafta
DME, VORTAC, ILS,VOR
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta
DME, VORTAC, ILS
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta
MLS, Doppler radarı, hava radarı, radar altimetre
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta
MLS, Doppler radarı, hava radarı, radar altimetre
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta
PSR, SSR, GCA, GPWS
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta
PSR, SSR, GCA, GPWS
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta
Final Sınavı
Klasik ,Test, diğer
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Seyrüsefer sistemlerini çalışma prensipleri, menzil ve kullanım amaçlarına göre sınıflandırır.
ÖÇ-2
Basit bir radyo vericisinin temel bileşenlerini ve işlevlerini açıklar.
ÖÇ-3
Uçaktaki seyrüsefer sistemlerinde bilginin nasıl elde edildiğini ve gösterildiğini açıklar.
ÖÇ-4
Uyduya dayalı seyrüsefer sistemlerinin çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarını açıklayabilecektir.
ÖÇ-5
Uyduya dayalı seyrüsefer sistemlerinin diğer sistemlere göre üstünlüklerini ifade eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
jeppesen okuma -anlama
PÇ-2
Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
PÇ-3
Uçuş Harekat Yönetimi ile ilgili bilgilere sahip olmak
PÇ-4
Ulusal havacılık kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-5
Sivil havacılık alanında kullanılan terminolojiye hakim olmak
PÇ-6
Uçak temel yapıs hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Uçuşun her aşamasında görevli olan harekat operasyonu hakkında bilgi sahibi olunması
PÇ-8
Uçak aerodinamiği konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-9
Uçak navigasyon sistemlerinin detaylı olarak öğrenilmesi
PÇ-10
Meteroloji bilimi hakkında bilgi sahibi olmak ve meterolojinin uçuş operasyonu üzerindeki etkisini incelemek
PÇ-11
Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-12
Hava trafik yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-13
Havacılıkta emniyetin önemine hakim olmak
PÇ-14
Uçak ağırlık ve balans konusunda gerekli donanıma sahip olmak