Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kozmik Yolculuk

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FİZU0007 1 Kozmik Yolculuk 2/0/0 --SAD Türkçe 2
Dersin Amacı
Gökyüzünü ve gökcisimlerini tanıyarak güncel buluşların bilimsel bakış açısıyla nasıl yapıldığını anlamak, evrenin yapısını ve evrendeki yerimizi  kavramak
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül F. Yelkenci, Prof.Dr. Dursun Koçer
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 13:00-15:00, 3B-07/09
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof.Dr. Dursun Koçer, Pazartesi 13:00 3A-6
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -- Multimedya anlatım, simülasyon gösterimi, gözlem, gezi.
Temel Kaynaklar -"ASTRONOMİ - BİR BAKIŞTA EVREN", Eric Chaisson , Steve McMillan, Nobel Yayınları, Mayıs, 2016, ISBN: 978-605-9746-09-0
Diğer Kaynaklar -

- “Astronomy Today”,  8th Edition,  E. Chaisson, S. McMillan, 2014, Pearson

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Evrendeki Yerimiz: Kozmik Yolculuk Anlatım, Multimedya
2. Hafta Modern Bilimin Doğuşu Anlatım, Multimedya
3. Hafta Yer: Uzaydaki Evimiz Anlatım, Multimedya
4. Hafta Uluslararası Uzay İstasyonu’nda Yaşam Anlatım, Multimedya
5. Hafta Teleskoplar: Gökbilimin Araçları Anlatım, Multimedya
6. Hafta Güneş Sistemi ve Ötesi Anlatım, Multimedya
7. Hafta Uzay Araştırmaları Anlatım, Multimedya
8. Hafta Yıldızımız Güneş Anlatım, Multimedya
9. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
10. Hafta Yıldızlar: Cüceler, Devler, Çiftler, Değişenler Anlatım, Multimedya
11. Hafta Bir Yıldızın Yaşamı ve Ölümü Anlatım, Multimedya
12. Hafta Nötron Yıldızları ve Karadelikler Anlatım, Multimedya
13. Hafta Samanyolu: Uzayda Bir Sarmal Anlatım, Multimedya
14. Hafta Kozmosun Büyük Ölçekli Yapısı Anlatım, Multimedya
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--