Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
 Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir

Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini; farklı kültürleri tanıma,farklılıkları kabul etme, yapılan grup çalışmalarıyla iş hayatına hazırlanma, grup içinde etik değerleri gözönünde bulundurarak birlikte bir sonuca ulaşmayı hedeflemektedir.

Ön Koşullar --------
Eş Koşullar YDD0001, Almanca 1
Özel Koşullar Derse katılım ve ödev yapma
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ayşe Şaziye Güvenir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 17:00-20:00; 4B-04-06(Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri Filolog Ayşe Ş. Güvenir; salı, 14:30-15:00; 4B, Misafir Öğretim Üyeleri Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -öğrenci odaklı, kritik ve analitik düşünceyi geliştirici

Temel Kaynaklar -·         Menschen, Deutsch als Fremdsprache , Kursbuch (A1.1) Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht(ISBN-978-3-19-301901-1)

·         Menschen, Deutsch als Fremdsprache, Arbeitsbuch(A1.1) Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann(ISBN 978-3-19-311901-8)

·         Pons Express Wörterbuch Deutsch – Türkisch , Türkisch – Deutsch

Diğer Kaynaklar -A.Güvenir tarafından hazırlanmış çalışma kağıtları

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uluslararası Sözcükler, adın, geldiği ülkeyi ve oturduğu yeri söyleyebilme interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
2. Hafta Kendini tanıtmaya yönelik konuya yönelik dinleme çalışmaları; önemli kişileri tanıtabilme ; Avrupa dilleri ,gerekli fiilerin şimdiki zaman çekimi interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
3. Hafta Selamlama, nasıl olduğunu sorabilme, alfabe, şimdiki zaman fiilleri interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
4. Hafta Öğrenilen fiillerin çekimleri, şahıs zamirleri, interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
5. Hafta Meslekler, kartvizit ve kartvizitle ilgili bilgileri anlama ve yazma, çalışmak ve sahip olmak fiileri, iş yeri tanımlama interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
6. Hafta Vize Sınavı
7. Hafta Vize Sınavı
8. Hafta Aile durumu, sayılar, olmak fiili, kişiyi tanıtma(yaş, meslek, v.s.); iyelik zamirleri interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
9. Hafta Kurs ortamında kullanılan dil; konuya yönelik dinleme çalışmaları; çok kısa bir metinle kendini ve diğerlerini tanıtabilme interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
10. Hafta Video, kendini tanıtma, aile bireylerini tanıtma ve medeni durumu interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
11. Hafta metin anlama, metine yönelik soruları yanıtlama ve metindeki kişileri tanıtma interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
12. Hafta Mobilyalar, fiyat sorma ve eşya ile ilgili fikrini söyleme, sıfatlar, sayılar interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
13. Hafta sınav için tekrar interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-2Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-3Kritik düşünme yetisinin kazanılması
ÖÇ-4Kendi kültürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-5Farklı olana saygı
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--