Rusça 1 dersinin amacı Rusça’ya yeni başlayan öğrencilere:
- Temel seviyede Rusça konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri kazandırmak,
- Onları Rus alfabesiyle, telaffuz ve vurgu gibi fonetik kurallarıyla tanıştırmak,
- Belli oranda kelime, Rusça’nın temel gramer kurallarını öğretmek ve basit ve bileşik cümleler kurabilmelerini, kendilerini ve ailelerini tanıtabilmelerini sağlamak ve,
- Konuşma yatkınlığını geliştirip Rus kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Natalia DEMİRKAPI
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 17:00 - 18:50
AK 4C1618 (Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
Temel Kaynaklar
-Rusya'ya Doğru (Doroga v Rossiyu)
Diğer Kaynaklar
-Eğitmen tarafından hazırlanan çalışma materyali,internet ve farklı kitaplardan derlenmiş fotokopiler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Alfabe. Harflerin okunuşları. Vurgu.10'a kadar sayılar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta
Tanışma diyalogları.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta
Kim?, Ne?, Nerede? ve Ne zaman? soruları. Basit cümle yapısı.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta
İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta
İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. Tekrar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta
İyelik sıfatları. Kimin? sorusu.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta
Aile. Meslekler. 100'e kadar sayılar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
8. Hafta
Ara sınav.
9. Hafta
İsimlerin çoğul halleri.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta
Fiiller: Geniş zaman. 1.çekim.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta
Sıfatlar. Renkler.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta
İşaret sıfatları.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta
Kaç para? sorusu. "Beğenmek" fiili. Mağazada diyalog.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta
Tekrar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
15. Hafta
Final sınavı.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek