Sosyal ağ analizi yöntemlerini kullanarak, günümüzde internet üzerinden ulaşılabilen sosyal
medya ve bilgi ağları ile ilgili faydalı bilgiler sağlamak
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
xx
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, örnekleme, sunum
Temel Kaynaklar
- Tunalı,Volkan. Sosyal Ağ Analizine Giriş, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
- Gürsakal, Necmi. Sosyal Ağ Analizi. Dora Yayıncılık, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Anlatım, Örnekleme, Sunum
2. Hafta
Sosyal medya ve bilgi ağları
Anlatım, Örnekleme, Sunum
3. Hafta
Sosyal ağ analizi ile ilgili genel kavramlar
Anlatım, Örnekleme, Sunum
4. Hafta
Sosyal medya toplulukları
Anlatım, Örnekleme, Sunum
5. Hafta
Rastsal ağ modelleri
Anlatım, Örnekleme, Sunum
6. Hafta
Ağ merkezliği ve ağ prestiji
Anlatım, Örnekleme, Sunum
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
Ölçekten bağımsızlık ve kuvvet yasası
Anlatım, Örnekleme, Sunum
9. Hafta
Küçük dünya ağ modelleri, sanal ortamda görüş oluşumu
Anlatım, Örnekleme, Sunum
10. Hafta
Sosyal ağ analizinin uygulamaları
Anlatım, Örnekleme, Sunum
11. Hafta
Ağ ölçütleri: Merkezilik, kümelenme katsayısı, bütünsel ağ ölçütleri
Anlatım, Örnekleme, Sunum
12. Hafta
Ağ görselleştirme, ağ analizi, ağ türleri
Anlatım, Örnekleme, Sunum
13. Hafta
NodeXL ve Pajek
Anlatım, Örnekleme, Sunum
14. Hafta
NodeXL ve Pajek
Anlatım, Örnekleme, Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Sosyal ağlara ilişkin temel kavramları tanımlamak
ÖÇ-2
Ağlara ilişkin kuram ve modelleri açıklamak.
ÖÇ-3
Sosyal medya ve bilgi ağları üzerindeki veri yığınından bilginin bulup çıkarılması becerisini kazanmak.
ÖÇ-4
Sosyal ağ üzerindeki ilişki yığınlarını analiz etme, görselleştirme ve bu ağlar üzerindeki toplulukları bulma becerisi kazanmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek