Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Marka Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP0013 Marka Yönetimi 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Günümüz rekabet şartlarında marka yönetimi&stratejileri ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak ve güncel örnekler üzerinden incelemeler yapmak.
Ön Koşullar ---
Eş Koşullar ---
Özel Koşullar ---
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Oran
Asistanlar ---
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 09:00-10:50 İncirli Kampüsü 3B07
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 11:00-12:50 İncirli Kampüsü 2A03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım

- Tartışma

- Sunum

- Örnek Olaylar

Temel Kaynaklar - Ders Notları
Diğer Kaynaklar

- Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Stratejileri, Ekin Yayınevi

- All Ries&Jack Trout, Konumlandırma, MediaCat

- John Grant, Marka Hikayeleri, MediaCat

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Dersi; Marka ve Marka Yönetimi Kavramları Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta Marka Kavramının Ortaya Çıkışı ve Tarihsel Süreci Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta Marka Olmanın Önemi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta Pazarlama Birimi Organizasyonu ve Marka Yönetimi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta Marka Kimliği, Marka Kişiliği, Marka İmajı, Marka Bilinirliği Anlatım, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta Marka Değeri, Marka Sadakati, Marka Farkındalığı Anlatım, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta Marka Yayma Stratejileri Anlatım, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
9. Hafta Bölümleme (Segmentasyon) Anlatım, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta Konumlandırma Anlatım, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta Marka Mimarisi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
12. Hafta Marka Yönetim Stratejileri-I Anlatım, Örnekleme, Tartışma
13. Hafta Marka Yönetim Stratejileri-II Anlatım, Örnekleme, Tartışma
14. Hafta Marka Yönetiminin Uygulanabileceği Farklı Alanlar (Kişisel Marka, Şehir Markalama…) Anlatım, Örnekleme, Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Marka ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2Rekabet şartlarında marka olmanın önemini kavramak
ÖÇ-3Markanın tarihsel sürecini bilmek
ÖÇ-4Marka iletişimi ve yönetimi ile ilgili pratikleri kavramak
ÖÇ-5Marka yönetim stratejilerini öğrenmek
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5