Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Rusça 1 dersinin amacı Rusça’ya yeni başlayan öğrencilere:

- Temel seviyede Rusça konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri kazandırmak,

- Onları Rus alfabesiyle, telaffuz ve vurgu gibi fonetik kurallarıyla tanıştırmak,

- Belli oranda kelime, Rusça’nın temel gramer kurallarını öğretmek ve basit ve bileşik cümleler kurabilmelerini, kendilerini ve ailelerini tanıtabilmelerini sağlamak ve,

- Konuşma yatkınlığını geliştirip Rus kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Natalia DEMİRKAPI
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 17:00 - 18:50 AK 4C1618 (Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
Temel Kaynaklar -Rusya'ya Doğru (Doroga v Rossiyu)
Diğer Kaynaklar -Eğitmen tarafından hazırlanan çalışma materyali,internet ve farklı kitaplardan derlenmiş fotokopiler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Alfabe. Harflerin okunuşları. Vurgu.10'a kadar sayılar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta Tanışma diyalogları. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta Kim?, Ne?, Nerede? ve Ne zaman? soruları. Basit cümle yapısı. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. Tekrar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta İyelik sıfatları. Kimin? sorusu. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta Aile. Meslekler. 100'e kadar sayılar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta İsimlerin çoğul halleri. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta Fiiller: Geniş zaman. 1.çekim. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Sıfatlar. Renkler. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta İşaret sıfatları. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta Kaç para? sorusu. "Beğenmek" fiili. Mağazada diyalog. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Tekrar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
15. Hafta Final sınavı.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--