Bu ders ile öğrenciler; ev tekstili alanında araştırma yaparak, kendine uygun gördüğü bir alan üzerine bir proje hazırlayıp uygulamaya hazır seviyeye getirmesini amaçlamaktadır
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 18:00 - 21:00 Cats Sistemi Üzerinden
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 15:00- 16:00 Cats Sistemi Üzerinden
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 ara yüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sisteminde gerçekleşecektir.
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
2. Hafta
Ev tekstilinde alan araştırması hakkında ön çalışma
Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
3. Hafta
Tekstil işletmelerinin genel yapısı
Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
4. Hafta
İşletmelerin yönetim organizasyonları ve pazar araştırmaları
Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
5. Hafta
İşletmelerin yönetim organizasyonları ve pazar araştırmaları
Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
6. Hafta
Firma analizi
Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
7. Hafta
Firma analizi
Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
8. Hafta
Proje konu seçimi
Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
9. Hafta
Proje hazırlık
Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Demonstrasyon ve uygulama)
10. Hafta
Proje hazırlık
Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Demonstrasyon ve uygulama)
11. Hafta
Proje hazırlık
Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Demonstrasyon ve uygulama)
12. Hafta
Proje oluşulması
Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Demonstrasyon ve uygulama)
13. Hafta
Proje oluşulması
Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Demonstrasyon ve uygulama)
14. Hafta
Proje oluşulması
Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Demonstrasyon ve uygulama)
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Öğrenci ev tekstili sektörünü yakından tanır.
ÖÇ-2
Öğrenci ev tekstili alanlarını araştırarak kendi beceri ve isteğine uygun bir alanı seçebilir.
ÖÇ-3
Öğrenci araştırdığı alan ile ilgili bir proje hazırlayabilir.
ÖÇ-4
Öğrenci hazırladığı projeyi uygulayabileceği bir firmayla iletişim kurup taleblerini belirtebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.