|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Kadın sağlığında genel kavramlar, kadın sağlığını etkileyen faktörler |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
2. Hafta |
Üreme sağlığı ve kadın sağlığını etkileyen yasal düzenlemeler
|
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
3. Hafta |
Toplumsal cinsiyet ve kadın sağlığına etkisi |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma |
4. Hafta |
Toplumsal cinsiyet ve kadın sağlığına etkisi |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma |
5. Hafta |
Kadın Sağlığı hemşiresinin amaçları ve değişen rolleri
|
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma |
6. Hafta |
Türk kadının medyada, eğitim, çalışma ve siyasi yaşamdaki yeri |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
Video Gösterimi |
7. Hafta |
Türk kadının medyada, eğitim, çalışma ve siyasi yaşamdaki yeri |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
Video Gösterimi |
8. Hafta |
Ara Sınav |
|
9. Hafta |
Kadın Sağlığında koruyucu davranış geliştirme stratejileri |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
10. Hafta |
Kadın Sağlığında koruyucu davranış geliştirme stratejileri |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
11. Hafta |
Kadının yaşam evrelerine göre sağlık sorunları |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
12. Hafta |
Kadının yaşam evrelerine göre sağlık sorunları |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
13. Hafta |
Aile içi şiddet ve kadın
|
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
Video Gösterimi |
14. Hafta |
Dersin Değerlendirmesi |
Tartışma |
15. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
16. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
17. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
ÖÇ-1 | Kadın sağlığını etkileyen faktörlerini tanımlayabilir.
| ÖÇ-2 | Sağlıklı, riskli ve hasta kadını tanılayabilir ve gerekli hemşirelik bakımını uygulayabilir.
| ÖÇ-3 | Kadın sağlığını koruyucu ve destekleyici girişimlerde bulunabilir. | ÖÇ-4 | Toplumsal cinsiyet kavramları konusunda tartışabilir, toplumsal cinsiyet kavramının kadın sağlığı üzerindeki etkileri hakkında tartışabilir. | ÖÇ-5 | Kadın sağlığı hemşiresinin amaç ve görevlerini sıralayabilir. | ÖÇ-6 | Kadın yaşam evrelerine göre sağlık sorunları hakkında genel bilgiye sahip olur. | ÖÇ-7 | Medyadaki kadın algısının kadın yaşamına ve sağlığına etkisi konusunda tartışabilir. | ÖÇ-8 | Aile içi şiddet konusunda temel bilgiye sahip olabilir. Aile içi şiddetin kadın yaşamı üzerindeki etkileri konusunda farkındalık edinebillir. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir. | PÇ-2 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir. | PÇ-3 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular. | PÇ-4 | Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur. | PÇ-5 | Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır. | PÇ-6 | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | PÇ-7 | Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir. | PÇ-8 | Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir. | PÇ-9 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir. | PÇ-10 | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | PÇ-11 | Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | PÇ-12 | Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur. | PÇ-13 | Kazandığı temel mesleki değerleri korur. | PÇ-14 | Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır. |
|