Yapıların belgelenmesi amacı ile yapılan ölçüm ve çizim çalışmalarına ilişkin olarak geliştirilmiş tekniklerin tanıtılması, rölöve hazırlama aşamalarının anlatılması ve bu konuda uygulama yapılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
Derse %80 devam zorunluluğu vardır.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Elif Gelmez , Dr. Öğr. Üyesi Arzu Erçetin
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
B Şubesi | Çarşamba, 13.00-15.45, MTS1
A Şubesi | Cuma, 13.00-15.45 | MTS1
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 10.00-11.00, 1A-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım
Ödev tartışması-Tashih
Temel Kaynaklar
Ahunbay, Z. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayınevi, 1996. Çamlıbel, N. Mimarlar için Ölçme Bilgisi: Rölöve Ölçmeleri, İstanbul, 1999.
Uluengin, M. B. Rölöve, İstanbul, 2002.
Uzel, T. Ölçme Bilgisi, klasik ve fotogrametrik yöntemler, rölöve çalışmaları, İstanbul, 1984.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtımı ve haftalık yarıyıl programının sunuluşu- Rölövenin amacı ve tarihçesi
Anlatım
2. Hafta
Rölövenin amacı ve tarihçesi
Anlatım
3. Hafta
Rölöve aletlerinin tanıtımı- Rölövede ölçü almanın esasları- Rölövede ön araştırmalar ve kroki çizimi
Anlatım
4. Hafta
1. uygulama - plan rölövesi- iç mekan krokisi çizimi
Tashih
5. Hafta
Üçgenleme yönteminin anlatılması
Tashih
6. Hafta
Uygulama -ödevlerin tashihi
Tashih
7. Hafta
Uygulama -ödevlerin tashihi
Tashih
8. Hafta
Uygulama -ödevlerin tashihi
Tashih
9. Hafta
2. uygulama / alan çalışması çalışması
Tashih
10. Hafta
Uygulama ve ödevlerin tashihi
Tashih
11. Hafta
Uygulama ve ödevlerin tashihi
Tashih
12. Hafta
Uygulama ve ödevlerin tashihi
Tashih
13. Hafta
Uygulama ve ödevlerin tashihi
Tashih
14. Hafta
Uygulama ve ödevlerin tashihi
Tashih
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
4
20
Projeler
2
30
Final
1
30
ÖÇ-1
Karşılaşılacak yapıların çözümlenebilmesi ve tanımlanabilmesi, mekan kurgularının ayrıdına varabilme
ÖÇ-2
Yapılar ve yapılar arasındaki mekanları ölçüleri ile ilişkilendirebilme
ÖÇ-3
İç mekan projesi önerisi için gerekli hazırlama ve araştırma yöntemlerini anlayabilme
ÖÇ-4
Rölöve çalışması yapabilme ve analiz raporu hazırlayabilme
ÖÇ-5
Rölöve çalışmalarında kroki ve fotoğraflardan yararlanarak, ölçümler yapabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.