Öğrencinin sahip olması gereken açık/kapalı mekan belgeleme ve görüntüleme tekniklerinin, temel fotoğrafçılık bilgilerinin öğretilmesi. Bakarken görebilme yetisinin kazandırılması ve geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Öğrencinin dijital bir kameraya sahip olması gereklidir. (DSLR) %70 Derse katılım.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Aliye Rahşan Karabetça
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Fotoğrafçılık ve tarihçesi,
2. Temel fotoğrafçılık terimleri (ISO, enstantane, diyafram, vizör vb)
3. DSLR kameraların temel özellikleri
4. Lenslerin tanıtımı kullanımı ve üç ayak
5. Temalı saha gezileri
6. Açık ve kapalı mekanlarda çekim teknikleri
7. Uzun pozlama teknikleri
8. Temalara göre çekim teknikleri (mimari yapıların çekimi, portre, peyzaj ve doğa çekimleri, macro, B&W vb)
9. Dronla çekim teknikleri ve workshoplar
Anatım ve videolu sunum
Kampüs içi ve dışı uygulama gezileri
Drone ile çekim çalışmaları
Sunum ve Sergi
Temel Kaynaklar
Ang, T., Digital Photography. Month by Month. DK Publishing,2016. GB
Tüm Detaylarıyla Canon SLR El Kitabı. Dijital SLR Dergisi, Özel Sayı10. Türkiye.
Commissioning Architectural Photography developed by American Institute of Architects and American Society of Media Photographers
Mesleğinin getirisi olarak bakarken sadece bakmayı değil aynı zamanda görmeyi ve bunu görselleştirmeyi de öğrenir,
ÖÇ-4
Dijital ve baskı olarak fotoğraflarını sunabilmeyi ve belgeleyebilmeyi öğrenir
ÖÇ-5
Çalışmalarını daha ileri aşamalar için bir araç ve amaç olarak kullanabilir
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.