Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Bilgisayar II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN2102 2 Bilgisayar II 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Teknolojik gelişmeler ışığında temel bilgilerle Macintosh kullanımı vasıtasıyla öğrencilerin kendi tasarımlarını gerçekleştirebilecekleri yazılımları öğreterek projelerine destek vermektir.  
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 15:00-16:45, Ataköy Kampüs, 1B07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 15:00-16:45, Ataköy Kampüs, 1B07-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Macintosh LaboratuvarındaÖğretim Üyesi bilgisayarı ve projeksiyon cihazı kullanarak ders için hazırlanan sunumlarla ders konuları anlatılmaktadır. Anlatımlar programlar kullanılarak uygulamalı çalışmalarla desteklenmektedir.  
Temel Kaynaklar - Dinçel, Teoman. Bilgisayar Öğreniyorum 2008, İstanbul: Pusula Yayıncılık, 2008.
- Baykal, Gökalp. Photoshop CS2, İstanbul: Pusula Yayıncılık, 2006.
 
- Dağ, Funda., Altınışık, Umut. Bilgi Teknolojileri: Office Programları ve Internet,Kocaeli: Umuttepe Yayınları, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş: Dersin içeriği ve kapsamı Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta Photoshop Anlatımı Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta Fotoğraf çekimi Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta Photoshop: Özel Teknikler Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta Photoshop: Taş Effekti (Stone Portrait) Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta Photoshop: Maskeleme Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Photoshop: Brush Tools Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta Photoshop: Action Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta Uygulamalı Sınav: Photoshop (Film Afiş) Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta Indesign: Arayüz Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta Indesign: Tasarım Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Indesign Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta Uygulamalı Sınav: Indesign (Reklam Afiş) Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Teknolojik gelişimler ışığında Macintosh kullanımını gerçekleştirecektir
ÖÇ-2Microsoft Office içinde yer alan Word, Excel, Powerpoint yazılımlarını kullanarak projeler hazırlayabilecektir
ÖÇ-3Uygulamalı çalışmalar yapabilecek düzeye gelecektir.
ÖÇ-4Creative Suite Paketinde yer alan Photoshop ve Illustrator programlarını kullanabilecektir.
ÖÇ-5Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçaları birleştirerek değerlendirme yapabilecektir.
ÖÇ-6Meslekleriyle ilgili araçları ve yazılımlar doğru kullanarak projeleri uygulayabilecektir.
ÖÇ-7Yazılımlarla tasarımlar ve projeler gerçekleştirecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7