İletişimin alanındaki kuramların, modellerin güncel yaşamla bağını kurarak, modern insanının yaşamında başat bir konumda olan kitle iletişim araçlarının toplumsal yaşama yön verme gününü ve toplumsal yaşam üzerindeki etkisini öğretmek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 12:00-13:45, Ataköy Kampüs, ZA3
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 12:00-13:45, Ataköy Kampüs, ZA3
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersler süresince, güncel toplumsal örnek olaylar üzerinden iletişim alanına dair kuram ve modellerin güncel yaşamla bağlantısı kurulmaktadır.
Temel Kaynaklar
- Tutar, Hasan. Genel İletişim Kavramlar ve Modeller, Ankara: Seçkin Yayınları, 2008.
Toplumsal yaşam içinde iletişim olgusunun öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Toplumsal gelişmelerin ve değişimlerin iletişim alanı üzerindeki etkilerinin aktarılması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Tarihsel süreç içinde gelişen iletişim teknolojilerinin kitle iletişim araçlarını modern insanının yaşamında başat bir konuma ulaştırmasının ifade edilmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
İletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte bireyler arasındaki iletişimin içeriğinin ve biçiminin nasıl bir değişim geçirdiğinin incelenmesi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
İletişim bilimine ilişkin temel modellerin çıkış nedenlerinin gözden geçirilmesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
İletişim bilimine ilişkin temel modellerden söz edilmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
İletişim bilimiyle ilişkili temel modellere yönelik örneklerin verilerek bu modellerlin açıklamalarının yapılması.
Sözlü anlatım
10. Hafta
İletişim alanındaki farklı yaklaşımların ortaya konulması.
Sözlü anlatım
11. Hafta
İletişim biliminin kapsamında farklı düşünce biçimlerinin özelliklerinin ifade edilmesi .
Sözlü anlatım
12. Hafta
İletişim alanındaki farklı kuramsal yaklaşımların temel çıkış noktalarının vurgulanarak, yaklaşımlarının ortaya konulması.
Sözlü anlatım
13. Hafta
İletişim alanındaki farklı kuramsal yaklaşımlara dair örneklerin verilmesi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Küreselleşmenin, değişimin iletişim alanı üzerindeki etkilerinin üzerinde durulması.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
İletişim biliminin tarihsel süreç içinde yaşamla paralel olarak nasıl bir değişim geçirdiğini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
İletişim bilimi alanındaki farklı yaklaşımlara dair görüşleri tanımlayabilecek.
ÖÇ-3
İletişim biliminin toplumsal yaşamdaki yerini ve önemini ifade edebilecek
ÖÇ-4
İletişimin kuram ve modellerin güncel yaşamla bağlantısını kurabilecek
ÖÇ-5
İletişim biliminin kuram ve modellerinden yola çıkarak, bunlara ilişkin çeşitli örnekler aktarabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.