Kişi imajını oluşturan etmenler bağlamında etkili iletişim, beden dili, özgüven, özsaygı, karizma, giyim-kuşam, renkler, statü göstergeleri, uzam dili konuları irdelenerek kurum imajı çerçevesinde kurum kimliği, kurum imajının türleri ve kurum imajının işlevleri örneklerle irdelenmektedir.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba,13.00-14.45, Ataköy Kampüsü, Amfi ZD-1
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba,13.00-14.45, Ataköy Kampüsü, Amfi ZD-1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrencilerin konuları kuramsal ve uygulayımsal olarak gereken ile gerçek iş yaşamında nasıl olduğu konularının örnek ve gözlem yoluyla ortaya koymak.
- Zeybek, Işıl ve Duru, Hande. Kimliğim ve Ben, İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007
- Çakır, Özlem. Profesyonel Yaşamda Kişisel İmaj ve Sosyal Yaşam Etiketi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2011.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi ve genel giriş. Kişi imajının kişilerarası iletişimindeki önemi tartışılarak bir olgu olarak imaj ve imaj yönetiminin tanımı ve kökenbilimsel açıdan incelenmesi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kişi imajını oluşturan etmenlerin belirlenerek bu etmenlerin önemi ve işlevlerinin tartışılması. Kişisel imaj çerçevesinde etkin iletişimin önemi ve ilk izlenimi olumlu kılmanın yollarının saptanması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Kişi imajı türlerinin tartışılmasının ve sınıflandırılmasının yapılması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Etkili konuşma, etkin dinleme, anlama, anlatma, değerlendirme, sunum tarzı ve yazılı iletişim süreçlerinin etkili iletişim çerçevesinde değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Olumlu düşüncenin, özgüvenin ve özsaygının imaj yaratımındaki öneminin tartışılması
Sözlü anlatım
6. Hafta
Kişisel imajın oluşmasında önemli işlev üstlenen giyim-kuşam biçimlerinin irdelenerek iş yaşamında erkeklerin ve kadınların nasıl giyinmeleri gerektiğinin tartışılması
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Giyim-kuşamda tercih ettiğimiz renklerin aktardığı anlamların saptanması
Sözlü anlatım
9. Hafta
Kişilerarasındaki mesafe alanları, statü rolleri ve oturma biçimlerinin aktardığı anlamların tartışılması. İlk izlenimi olumlu kılmada önemli rol üstlenen bir diğer önemli etmen sözsüz iletişim çerçevesinde, jestler ve mimiklerin aktardığı
anlamlar.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Kurumsal imaj çeşitleri ve imaj oluşturmada etken olan öğelerin tartışılması.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Kurumsal imajı etkileyen unsurların tartışılarak, planlı bir imaj değişimi için yapılması gereken aşamaların belirlenmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
İmaj reklamının amaçları ve marka imajıyla kurum imajının değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
İmaj reklamının amaçları ve marka imajıyla kurum imajının değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel Tekrar.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Kişilerarası iletişim sürecinde önemli bir rol üstlenen kişi imajını, imajı oluşturan etmenleri ve işlevlerini tartışabilecek.
ÖÇ-2
Etkin iletişimin önemi ve imaj yönetimi arasındaki ilişkiyi saptayabilecek
ÖÇ-3
Kurumsal imajı etkileyen ve imaj değişikliği için yapılması gereken değişimleri sorgulayabilecek.
ÖÇ-4
Bilgilerini, duygularını ve düşüncelerini etkili konuşma ve etkili yazma çerçevesinde ifade edebilecek.
ÖÇ-5
Etkili iletişim becerilerini geliştirebilecek ve kazanabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.