Birçok iletişim biçiminin içinde en etkili biçimde kullanılan kişilerarası iletişimin tanımından ve sınıflandırılmasından yola çıkılarak, kişilerarası iletişim sürecinde karşılaşılan çatışmalar, engeller ve bu engellerin ortadan kaldırılması yönündeki iletişim becerilerinin geliştirilmesi ve tüm bunların bir sistematik içinde öğrenilmesini sağlamak amaçlanmaktadır.
Öğrencilere kurumsal bilgi aktarılmaktadır. Derslere öğrencilerin de katılımı gerçekleştirilen tartışmalarla ve sunumlarla sağlanmaktadır.
Temel Kaynaklar
Sonuç Alma Sanatı - Joe Vıtale - Pegasus Yayınları
Etkili İletişim- Alan Barker- nova kitap
Kişilerarası İletişim Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. A. Temel Eğinli Nobel Akademik. Yay.
Diğer Kaynaklar
Dicleli, A.B. – Akkaya S. Konuşa Konuşa, İstanbul, Mess Yayınları 2000
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi ve kişilerarası iletişimin tanımı
Sözlü anlatım
3. Hafta
Kişilerarası iletişimin diğer iletişim biçimlerinden faklılıkları ve etkin kılmanın yolları.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Kişilerarası iletişim modelleri I
Sözlü anlatım
5. Hafta
Kişilerarası iletişim modelleri II
Sözlü anlatım
6. Hafta
Kişilerarası iletişimde temel davranış modelleri ve yaklaşımlar.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Kişilerarası iletişim çatışma türleri ve nedenleri.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Kişilerarası iletişimde yaşanan çatışmaların çözüm yolları.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Kişilerarası iletişim ve kişilik: sorunlar, çözümler.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Kişiler arası iletişimde Dil Kültür İlişkisi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Dilde dizisel ve dizimsel yapı
Sözlü anlatım
13. Hafta
Kişiler arası iletişimde benliğin tanımı
Sözlü anlatım
14. Hafta
Motivasyon, özellikleri, problem çözme yolları
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
60
ÖÇ-1
Kişilerarası iletişimi tanımlayacak ve diğer iletişim türleri arasındaki yeri ve öneminin farkına varabilecek.
ÖÇ-2
İletişim becerilerini toplumsal yaşam içerisinde etkin bir biçimde kullanabilecek ve karşılaştığı iletişim sorunlarını bu becerilerle çözebilecek.
ÖÇ-3
Kişilerarası iletişim sürecinde etkili olan öğeleri tartışarak, temelde karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik örnekleri değerlendirebilecek.
ÖÇ-4
Kişilerarası iletişim modellerini öğrenip bunları güncel yaşamda uygulayacak.
ÖÇ-5
Kişilerarası iletişim çatışmalarının nedenlerini saptayarak bunlara ilişkin çözümleri tartışabilecek.
ÖÇ-6
Etkin bir kişilerarası iletişim için gerekli olan öğeleri saptayacak; kendini açma, ifade etme gibi konularda bilgi edinerek, değişik iletişim stratejilerini oluşturabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.