Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kurum Kültürü

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3104 3 Kurum Kültürü 1/2/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilere, kültür kavramını ve kurumsal kimliğin temel öğesi olarak kurum kültürü kavramını tanıtmak, güçlü ve zayıf kültüre sahip işletmelerin farklarını anlatmak, kurumsal kültürün belirleyicileri olan dil, iletişim, inançlar, seremoniler, paylaşılan değerler gibi unsurların oluşumunu ve birbirleri ile ilişkisini açıklamak.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09.00-11.45, Ataköy Yerleşkesi 3C-12/14/16
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 09.00-11.45, Ataköy Yerleşkesi 3C-12/14/16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, proje hazırlama ve sunumu, sınıf içi tartışma ve örnek olay analizi, sınıf içi okuma ve anlama çalışmaları.
Temel Kaynaklar - Beril Akıncı Vural, Kurum Kültürü

- Hasan Tutar, Örgüt kültürü

 
Diğer Kaynaklar  Ders notları, makale, tezler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kültür ve örgüt kültürünün tanımlanması Sözlü Anlatım, Örnekleme
2. Hafta Kurum yapısı ve temel öğeleri Sözlü Anlatım, Örnekleme
3. Hafta Kurum kültürünün oluşumu ve sürdürülmesi Sözlü Anlatım, Örnekleme
4. Hafta Kurum kültürünü etkileyen faktörler ve fonksiyonları Sözlü Anlatım, Örnekleme
5. Hafta Kurum kültürünün ilişkili olduğu kavramlar Sözlü Anlatım, Örnekleme
6. Hafta Kurum kültürünün çalısanlara iletilmesinde kullanılan yöntemler Sözlü Anlatım, Örnekleme
7. Hafta Örgütsel güç kavramı Sözlü Anlatım, Örnekleme
8. Hafta Vize Vize
9. Hafta Güçlü ve zayıf kültür kavramı ve kuruma etkisi Sözlü Anlatım, Örnekleme
10. Hafta Kurum kültürü ve örgütsel bağlılık Sözlü Anlatım, Örnekleme
11. Hafta Örgüt kuramları ve iletişim Sözlü Anlatım, Örnekleme
12. Hafta Kurum kültürü ve kurumsal imaj ilişkisi Sözlü Anlatım, Örnekleme
13. Hafta Kurumsal hesap verilebilirlik ve kurum kültürü ilişkisi Sözlü Anlatım, Örnekleme
14. Hafta Genel Tekrar Sözlü Anlatım, Örnekleme
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Örgütleri tanımlayan temel kimlik olarak kurum kültürü kavramının önemini anlayabilecek
ÖÇ-2Bir örgütte kurumsal kültürü oluşturan öğeleri ayırt edebilecek, tanımlayabilecek
ÖÇ-3Bir örgütte kurumsal kültürü oluşturmak için gerekli altyapıyı ifade edebilecek.
ÖÇ-4Farklık kurumsal kültür öğelerini birbirleri ile ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-5Bir kurumun kültürel yapısını, bu kültürü oluşturan alt unsurlar ile birlikte analiz edebilecek
ÖÇ-6Bir kurumda, kurum kültürünü geliştirme çalışmalarının, organizasyon ve yürütme süreçlerinin bir parçası olabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6