Öğrencilere, kültür kavramını ve kurumsal kimliğin temel öğesi olarak kurum kültürü kavramını tanıtmak, güçlü ve zayıf kültüre sahip işletmelerin farklarını anlatmak, kurumsal kültürün belirleyicileri olan dil, iletişim, inançlar, seremoniler, paylaşılan değerler gibi unsurların oluşumunu ve birbirleri ile ilişkisini açıklamak.
Ders anlatımı, proje hazırlama ve sunumu, sınıf içi tartışma ve örnek olay analizi, sınıf içi okuma ve anlama çalışmaları.
Temel Kaynaklar
- Beril Akıncı Vural, Kurum Kültürü
- Hasan Tutar, Örgüt kültürü
Diğer Kaynaklar
Ders notları, makale, tezler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kültür ve örgüt kültürünün tanımlanması
Sözlü Anlatım, Örnekleme
2. Hafta
Kurum yapısı ve temel öğeleri
Sözlü Anlatım, Örnekleme
3. Hafta
Kurum kültürünün oluşumu ve sürdürülmesi
Sözlü Anlatım, Örnekleme
4. Hafta
Kurum kültürünü etkileyen faktörler ve fonksiyonları
Sözlü Anlatım, Örnekleme
5. Hafta
Kurum kültürünün ilişkili olduğu kavramlar
Sözlü Anlatım, Örnekleme
6. Hafta
Kurum kültürünün çalısanlara iletilmesinde
kullanılan yöntemler
Sözlü Anlatım, Örnekleme
7. Hafta
Örgütsel güç kavramı
Sözlü Anlatım, Örnekleme
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Güçlü ve zayıf kültür kavramı ve kuruma etkisi
Sözlü Anlatım, Örnekleme
10. Hafta
Kurum kültürü ve örgütsel bağlılık
Sözlü Anlatım, Örnekleme
11. Hafta
Örgüt kuramları ve iletişim
Sözlü Anlatım, Örnekleme
12. Hafta
Kurum kültürü ve kurumsal imaj ilişkisi
Sözlü Anlatım, Örnekleme
13. Hafta
Kurumsal hesap verilebilirlik ve kurum kültürü ilişkisi
Sözlü Anlatım, Örnekleme
14. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü Anlatım, Örnekleme
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Örgütleri tanımlayan temel kimlik olarak kurum kültürü kavramının önemini anlayabilecek
ÖÇ-2
Bir örgütte kurumsal kültürü oluşturan öğeleri ayırt edebilecek, tanımlayabilecek
ÖÇ-3
Bir örgütte kurumsal kültürü oluşturmak için gerekli altyapıyı ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Farklık kurumsal kültür öğelerini birbirleri ile ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-5
Bir kurumun kültürel yapısını, bu kültürü oluşturan alt unsurlar ile birlikte analiz edebilecek
ÖÇ-6
Bir kurumda, kurum kültürünü geliştirme çalışmalarının, organizasyon ve yürütme süreçlerinin bir parçası olabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.