İletişim çerçevesinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri hem biçimsel hem de bilimsel olgular ışığında kullanarak nicel ve nitel değerleri yorumlamayı öğrenmek.
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Bir dönem boyunca öğretilecek konu başlıkları çalışma planı olarak öğrencilere anlatılmaktadır. Ders için hazırlanan sunumlarla konular öğrencilere hem görsel hem de güncel örneklerle desteklenmektedir. Ders sonlarında öğrencilerin hazırladıkları projelerle yaratılan tartışma ortamıyla derste anlatılan konular desteklenmektedir.
- İslamoğlu, Hamdi. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İzmit: Beta Yayınları, 2009.
- Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Yayınları, 2007.
- Karasar, Niyazi Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları, 2009.
- Severin, W. and Tankard, J. Communication Theories: Origins, and Uses In The Mass
Media. London: Longman, 1992.
- Yıldırım, Ali. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genel tanışma ve ders akışı ve içeriğinin bilgisi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Bilginin kaynağı ve bilim
Sözlü anlatım
3. Hafta
Bilimsel yöntemin tanımı ve aşamaları
Sözlü anlatım
4. Hafta
Araştırma kavramı, süreci ve teknikleri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Araştırma Yöntemleri ve Model tanımlama
Sözlü anlatım
6. Hafta
Evren ve örneklem konusu
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Veri toplama ve teknikleri
Sözlü anlatım
9. Hafta
Araştırmalarda problem belirleme
Sözlü anlatım
10. Hafta
Araştırmalarda içerik oluşturma
Sözlü anlatım
11. Hafta
Araştırmalarda kaynak gösterme
Sözlü anlatım
12. Hafta
Araştırmalarda raporun yazılması ve çoğaltılması
Sözlü anlatım
13. Hafta
Final projelerinin sunumları
Uygulama
14. Hafta
Final projelerinin sunumları
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Kütüphane kullanımı, internet kullanımı gibi bilgi toplama yollarını uygulamalı olarak öğrenecektir
ÖÇ-2
Kaynak taramanın ve bilgiye ulaşmanın yollarını öğrenecektir.
ÖÇ-3
Bilimsel araştırma yapma deneyimine sahip olacaktır.
ÖÇ-4
Bilimsel yazılarda dipnot kullanımı, referans gösterme gibi becerileri edinecektir.
ÖÇ-5
Bilimsel bir araştırmanın kendine özgü zorluklarını ve araştırma etiğinin önemini kavrayacaktır.
ÖÇ-6
Bilimsel bir makalenin nasıl hazırlanıp sunulacağını öğrenecektir
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.