İletişim eyleminin temelini oluşturan ikna kavramı, çeşitli kuramlar bağlamında irdelenerek bu eylemin oluşturucu öğeleri, ikna ediminin yöntemleri, araçları, teknikleri tartışılmaktadır
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, B1-8
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, B1-8
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatma. Görsel ve dilsel metinlerin ikna bağlamında çözümlenmesi.
İkna eyleminin manipülasyon(eyletim) ve halkla ilişkiler ile ilişkilendirilmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
İkna eyleminin manipülasyon(eyletim) ve reklam ile ilişkilendirilmesi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
İkna eyleminin manipülasyon(eyletim) ve tanıtım ile ilişkilendirilmesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
İkna eyleminin manipülasyon(eyletim) ve siyaset ile ilişkilendirilmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
İkna eyleminin manipülasyon(eyletim) ve din ile ilişkilendirilmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Güncel ve dilsel metinlerde ikna ve eyletim kavramlarının oluşturucu öğelerinin saptanması.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Görsel, görsel-işitsel ve dilsel metinlerin oluşturulan yöntem aracılığıyla ikna ve eyletim bağlamında çözümlenmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Görsel, görsel-işitsel ve dilsel metinlerin oluşturulan yöntem aracılığıyla ikna ve eyletim bağlamında çözümlenmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Görsel, görsel-işitsel ve dilsel metinlerin oluşturulan yöntem aracılığıyla ikna ve eyletim bağlamında çözümlenmesi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
10
10
Final
1
60
ÖÇ-1
İkna kavramını ve işlevlerini tanıyabilecek.
ÖÇ-2
İkna ve manipülasyon(eyletim) olgularını karşılaştırabilecek.
ÖÇ-3
İkna ve manipülasyon(eyletim) olgularını görsel göstergebilim ve metin çözümlemesi yöntemleriyle çözümleyebilecek.
ÖÇ-4
İletişim eyleminin barındırdığı farklı disiplinlerde önemli bir rol üstlenen ikna kavramının önemini belirtebilecek
ÖÇ-5
Görsel, görsel işitsel ve dilsel metinleri bir yöntem aracılığıyla çözümleyerek oluşturucu öğeleri saptayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.