Birçok kavramı birbirinden uzaklaştırmadan anlatmak. Görsel ve örnekler (bilgisayar ile sunum) kullanmak. Örnek olaylar üzerinden yorumlamalar yapmak ve en önemlisi ders içinde uygulama.
Temel Kaynaklar
Gegez, E. (2021), Pazarlama Araştırmaları (7. Baskı), İstanbul: Beta Yayınevi
Durmuş, B., Yurtkoru, E. S., Çinko, M. (2018), Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi (7. Baskı), İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
Diğer Kaynaklar
Karagöz, Y. (2019), Spss Amos Meta uygulamalı Nicel Nitel Karma Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği (1. Baskı), Ankara: Nobel Yayıncılık.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama, Pazar Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Pazarlama Araştırma Süreci basamakları
Sözlü anlatım
3. Hafta
Keşfedici ve Sonuçlandırıcı Araştırma Modelleri
Sözlü anlatım
4. Hafta
Kalitatif Araştırmada Veri Kaynakları Birincil Kaynaklar
Sözlü anlatım
5. Hafta
Kalitatif Araştırmada Veri Kaynakları İkincil Kaynaklar
Sözlü anlatım
6. Hafta
Pazarlama Araştırmalarında Veri Toplama Yöntemleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Odak Grup Görüşmesi ve Derinlemesine görüşme
Sözlü anlatım
9. Hafta
Gözem ve Derinlemesine görüşme
Sözlü anlatım
10. Hafta
Projektif Teknikler ve Deney
Vaka analizi
11. Hafta
Anket
Vaka analizi
12. Hafta
Anket
Sözlü anlatım
13. Hafta
Araştırma Tasarımı ve Potansiyel Hata Kaynakları
Sözlü anlatım
14. Hafta
Ölçme ve Ölçekleme
Sözlü anlatım
15. Hafta
Fina Sınavı
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Araştırmanın önemini belirleyebilecek ve altını çizebilecek.
ÖÇ-2
Pazarlama Araştırması konusunu net bir şekilde yorumlayabilecek.
ÖÇ-3
Eleştirebilecek ve sorgulayabilecek.
ÖÇ-4
Önlerine çıkacak herhangi bir pazarlama araştırması çalışmasını basitçe tasarlayabilecek.
ÖÇ-5
Yapılmış bir araştırmayı gözden geçirebilecek.
ÖÇ-6
Bazı öğrenilen projeleri/olayları uyarlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.