Dersin amacı, öğrencilerin bir markayı teorik bilgiler ve pratik uygulamalarla bileşenlerine ayırarak analiz edebilmeyi ve yönetebilmeyi kullanabilmesidir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Hakan Okay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 16:00-17:45, Ataköy Kampüs, 3B-03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 16:00-17:45, Ataköy Kampüs, 3B-03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrencilerin tanımlanan hedeflere ulaşmasını sağlamak için her biri 1,5 saatlik blok ders anlatılacaktır. Öğretim yaklaşımı anlatılan marka yönetimi teorisinin geçmiş ve güncel örneklerle desteklenmesine dayanmaktadır.
Temel Kaynaklar
- Aaker, David. Building Strong Brands, Free Pres, 1996.
- Ries, Al & Laura Marka Yaratmanın 22 Kuralı, İstanbul: Mediacat, 2000.
- Aktuğlu, Işıl Karpat. Marka Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları, 2004.
- Uztuğ,Ferruh. Markan Kadar Konuş, İstanbul: Mediacat, 2003.
- Güven Borça, Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar Mı?, İstanbul: Mediacat, 2002.
- Martin Lindstrom, Duyular ve Marka, Ankara: Optimist, 2006.
- Douglas B. Holt, İkon Markalar, İstanbul: MediaCat, 2006.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Markanın tarihçesi, tanımları, temel işlevleri, marka-ürün farklılığı.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Marka ile ilgili kavramlar.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Marka kimliği planlama modeli: Marka analizi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Marka kimliği planlama modeli: Marka kimliği.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Marka kimliği planlama modeli: Marka konumlandırma I.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Marka kimliği planlama modeli: Marka konumlandırma II.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Marka adının belirlenmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Marka ikonları I
Sözlü anlatım
10. Hafta
Marka ikonları II
Sözlü anlatım
11. Hafta
Marka denkliği modelleri
Sözlü anlatım
12. Hafta
Ödev değerlendirme.
Proje
13. Hafta
Vakalar ve örnekler.
Vaka analizi
14. Hafta
Vakalar ve örnekler.
Vaka analizi
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Marka kavramı ve gelişimini gözden geçirebilecek.
ÖÇ-2
Güncel marka terminolojisini tanıyabilecek.
ÖÇ-3
Marka bileşenlerini ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Marka farkındalığı ve marka çağrışımlarının ana unsurlarını tanıyabilecek.
ÖÇ-5
Marka imajı yaratmada ürün özelliklerinin önemini değerlendirmek
ÖÇ-6
Markayı bileşenleriyle çözümleyebilecek ve örneklerle uygulayabilecek.
ÖÇ-7
Markayı konumlandırmayı uygulayabilecek.
ÖÇ-8
Yeni marka tasarlayabilecek ve yaratabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.