Bir ürünün pazarlama iletişimini kurgularken ve hayata geçirirken, ürün hakkında bilinmesi gereken tüm bilgileri içeren ürün yönetimi planının oluşturulması, takibi ve değerlendirmesi konusunda yetkinlik sahibi olmak
-Bernard Marr, Büyük Veri İş başında, Medicat Yayınları, 2020
-Bernard Marr, Veri Stratejisi, Mediacat Yayınları, 2019
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, Ders Kapsam ve İçerik Paylaşımı
Sözlü anlatım
2. Hafta
ÜRÜN KAVRAM VE ÇERÇEVESİ
Sözlü anlatım
3. Hafta
ÜRETİM (DÜNDEN GÜNÜMÜZE ÜRETİM DÜNYASI)
Sözlü anlatım
4. Hafta
ÜRÜN – PAZARLAMA İLİŞKİSİ
Sözlü anlatım
5. Hafta
ÜRÜN YÖNETİMİNDE İLETİŞİM
Sözlü anlatım
6. Hafta
ÜRÜN YÖNETİMİNDE VERİ
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
ÜRÜN YÖNETİMİNDE VERİ / SATIŞ ANALİZLERİ
Sözlü anlatım
9. Hafta
ÜRÜN YÖNETİMİNDE REKABET TAKİBİ
Sözlü anlatım
10. Hafta
ÜRÜN YÖNETİMİNDE KONUMLANDIRMA – HEDEFLEME - STRATEJİ
Sözlü anlatım
11. Hafta
ÜRÜN YÖNETİMİNDE TEMEL SATIŞ VE İLETİŞİM MESAJLARI
Sözlü anlatım
12. Hafta
ÜRÜN YÖNETİMİNDE AKTİVİTE PLANLAMASI
Sözlü anlatım
13. Hafta
ÜRÜN YÖNETİMİNDE BÜTÇE
Sözlü anlatım
14. Hafta
Değerlendirme
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri belirleyecek.
ÖÇ-2
Kuramsal bilgileri uygulama alanlarında pratik edebilecek.
ÖÇ-3
Kurumsal sosyal sorumluluk düzeyinde oluşturulan stratejilerin taslaklarını hazırlayabilecek
ÖÇ-4
Belirlenen stratejileri uygulayabilecek.
ÖÇ-5
Etkinlik sonuçlarını rapor edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.