İletişim problemleriyle karşılaşma, ayrıştırma, tanımlama, anlama.Yapı ve sistemlerin tümevarım ve tümdengelim yaklaşımlarıyla ayrıştırılması, bir iletişim problemini anlama yöntemi olarak analitik eleminasyon; problemi sınıflandırmada zihin haritası yöntemi; iletişimin yapısı ve zeminini anlama ve inşa etme konularında pratik egzersizler yapılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 14:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi, 1B-7/9
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 14:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi, 1B-7/9
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Listelemek, bağlantılandırmak, tanımlamak, açıklamak, yorumlamak, kullanmak, uygulamak, çözümlemek, karşıtları tespit etmek, şematize etmek, birleştirmek, formüle etmek, yapılandırmak, derlemek, inşa etmek, kurmak, yaratıcı eylem ortaya koymak, hazırlamak.
Temel Kaynaklar
- Robinson, Ken.Yaratıcılık – Aklın Sınırlarını Aşmak,İstanbul: Kitap Yayınevi,2003.
- Aristotales. Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2008.
-More, Thomas. Ütopia, İstanbul: Cem Yayınları, 1997.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
BRİEF (İŞ EMRİ) ve PROBLEM Brief yazma, deşifre etme üzerine temel bilgilerin aktarılması
Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta
ANALİTİK ELEMİNASYON Bir analiz yöntemi olarak “seçmek” yerine “dışarda bırakmak” üzerinden probleme yaklaşmanın yöntemlerinin aktarılması. Tartışma: Bir metinde ne kullanacağına karar vermek için önce “ne kullanmayacağı”ndan başlanabilir mi?
Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta
MECRA ve İLETİŞİM Mecra, reklam fikri, marka ve iletişim konularında genel bilgi aktarımı ve örnekler üzerinden tartışma. Örnek problem: Ders notlarını temin etmek için bir iletişim yapsak “okul binası içinde hangi alanları mecra olarak kullanabiliriz?” konulu tartışma.
Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta
Organik Süt Markası Projesi:ÜRÜN İşlevi olan bir nesneyi tanıtmak ve bu nesneye yönelik bir istek (arzu) yaratmak için neler yapılabilir? Her nesne “ürün” müdür? Her ürün “pazar için” mi üretilir? Pazar için üretilen her ürün “marka” mıdır? FARK ETME – İLGİ – İSTEK – YAPMA ÜZERİNE AIDA, 4A, gibi pazarlama kavramlarının aktarılması ile birlikte İLETİŞİM ve TİCARİ İLETİŞİM kavramları üzerine tartışma.
Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta
Organik Süt Markası Projesi: ÜRÜN – İSİM – MARKA ve Logo ve Reklam filmi için Storyboard çalışması
Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta
Organik Süt Markası Projesi: ÜRÜN – İSİM – MARKA ve Logo ve Reklam filmi için Storyboard çalışması
Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Proje: ÜRÜN – İSİM – MARKA Yetişkinler için üretilmiş, şehir bisikleti sosyal sorumluluk proje çalışması
Sözlü anlatım, uygulama
9. Hafta
Proje: ÜRÜN – İSİM – MARKA – VAAT – SLOGAN - BAŞLIK Her öğrencinin bir önceki haftada ortaya çıkan şehir bisiklet markası için bir “isim ” ve “gövde metni” oluşturması. Bu çalışmaların sınıfa, tartışmaya sunulması.
Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta
Proje: ÜRÜN – İSİM – MARKA – VAAT – SLOGAN – BAŞLIK – GÖRSEL Her öğrencinin bir önceki haftada oluşturduğu isim için logo çalışması eskizleri sunması
Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta
Proje: SOSYAL SORUMLULUK /ÖYKÜ OLUŞTURMA/ SLOGAN: Sosyal sorumluk projesi içeriklerinin sloganla beraber sunulması. Afiş eskiz çalışmalarına başlanması
Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta
Proje: SOSYAL SORUMLULUK /ÖYKÜ OLUŞTURMA/ SLOGAN/ AFİŞ/ AÇIKHAVA REKLAM: Sosyal sorumluk projesi içeriklerinin sloganla beraber sunulması. Açıkhava reklam giydirme çalışması fikirlerinin sunulması. Afiş çalışmalarının sunumu.
Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta
Proje: SOSYAL SORUMLULUK /ÖYKÜ OLUŞTURMA/ SLOGAN/ AFİŞ/ AÇIKHAVA REKLAM:. Açıkhava reklam giydirme çalışmalarının sunulması. Genel değerlendirme
Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
Proje
Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
Proje
Değerlendirme
16. Hafta
Proje
Değerlendirme
17. Hafta
Proje
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Pazarlama iletişimi (reklam) kavramının yaratıcı bir şekilde pratik edebilecek.
ÖÇ-2
Çeşitli pazarlama iletişimi problemleri üzerinde çalışarak bir deneyim edinecek ve bu problemleri çözümleyebilecek.
ÖÇ-3
Görsel, metin, kavram, fikir, uygulama gibi pazarlama iletişiminin temel değişkenlerini kullanabilecek.
ÖÇ-4
Türkçeyi kullanarak bir fikri yaratıcı bir şekilde ifade edebilecek.
ÖÇ-5
Görsel dil ve kavramların iletişim tasarımı ve pazarlama iletişimindeki kullanım örneklerini pratik edebilecek ve belgesel olarak incelemiş, olarak “reklam-pazarlama iletişimi” pratiklerine uygulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.