Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Medya Eleştirileri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN4211 Medya Eleştirileri 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı

Ulusal ve uluslararası medyanın çeşitli konulardaki haberleri ele alış tarzları üzerinden incelemeler ve örnek çalışmalar gerçekleştirerek, medyanın doğru anlaşılması ve okunmasına yönelik bilgi sahibi olmak.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 11:00 - 12:45, Ataköy Kampüs, 1C-15
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 11:00 - 12:45, Ataköy Kampüs, 1C-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, PP Sunum ile öğretim.
Temel Kaynaklar

-          Anaakım Medya -Alternatif Medya, Defne Özonur (Haz.), Nota Bene Yayınları, 2022.

-          Sosyal Medya Eleştirel Bakış 2, Ali Emre Dingin, Literatürk Academia, 2021.

-          Yeni Medya Analizleri, Suat Gezgini Ali Efe İralı (ed.), Eğitim Kitabevi, 2017.

-          Sosyal Medya Eleştirel Bİr Giriş, Christian Fuchs, Notabene Yayınları, 2020

Diğer Kaynaklar  

·         Akademik Makaleler, İnternet Yayınları, Medya organlarının ilgili Web Sitelerinin takip ve incelenmesi

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kitle İletişimi kavramı ve tarihsel gelişimi Sözlü anlatım
2. Hafta Türkiye’de Kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişimi Sözlü anlatım
3. Hafta Ulusla ve Uluslararası Medyanın İşleyişinin Genel Değerlendirilmesi Sözlü anlatım
4. Hafta Medya eleştirisi nedir? Sözlü anlatım
5. Hafta Medya eleştirisinin dayandığı kavramlar Sözlü anlatım
6. Hafta Medyada konu yönetimi ve incelenmesi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Medya eleştirisine yönelik örnek çalışmalar Sözlü anlatım
9. Hafta Medya ve insan hakları ilişkisi ve örnekler Sözlü anlatım
10. Hafta Medya ve çocuk ilişkisi ve örnekler Sözlü anlatım
11. Hafta Medya ve kadın ilişkisi ve örnekler Sözlü anlatım
12. Hafta Medyada Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine bakış ve örnekleri Sözlü anlatım
13. Hafta Medya ve Çevrecilik ilişkisi ve örnekleri Sözlü anlatım
14. Hafta Medya ve Popüler Kültür ilişkisi ve örnekleri Sözlü anlatım
15. Hafta Medya ve Ötekileştirme kavramı Değerlendirme
16. Hafta Medya ve Sağlık ilişkisi ve örnekleri Değerlendirme
17. Hafta Genel değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Öğrencinin günümüzde yaşanan olaylar arasında sağlıklı bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-2Okuduğu, dinlediği, izlediği konu ve olayların önemini saptayabilecek.
ÖÇ-3Kitle iletişim araçlarından elde ettiği bilgiyi bir başka şekilde kendi cümleleriyle ifade edebilecek.
ÖÇ-4Elde edilen bilgiler ışığında verilen konuları örnekleyebilecek.
ÖÇ-5Derslerde elde ettiği bilgi ile ( mezuniyet sonrası) karşılaştığı güncel konuları yorumlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5