Reklamcılığı uluslararası boyutta ele almak, kültürlerarasılık kavramı doğrultusunda reklam stratejilerini belirlemek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Kuramsal-tartışma ve uygulama
Temel Kaynaklar
- Borça, Güven. Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?,İstanbul::Mediacat, 2002.
- Anholt, Simon. Global Markaların Yerel Çuvallamaları, İstanbul:Mediacat, 2003.
- Küçükerdoğan, Rengin. Reklamda Kültürlerarasılık: Reklam İletişiminde Yerel Küresel Göstergeler, İstanbul:Es Yayınları,2009.
- Klein, Naomi. No Logo, İstanbul:Bilgi Yayınevi, 2002.
- Holt, Douglas B. , İkon Markalar, İstanbul:Mediacat, 2006.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kültür ve Küreselleşme sürecinin tarihsel gelişimi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Küreselleşme ve reklam dünyası.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Küreselleşen dünyada “Yerelleşme” kavramının irdelenmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Kültürel simgelerin yerel kültürlerde ve reklam dünyasındaki yerinin önemi ve ele alınması.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Genel anlamda reklamcılık alanındaki stratejilerden yola çıkarak uluslar arası reklamcılık alanındaki reklamların ele alınması ve kültürel göstergeler.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Söylensel (mitsel) göstergelerin ülkemiz ve farklı toplumların reklamlarındaki kullanım biçimlerinin incelenerek karşılaştırılması.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Uluslar arası reklamcılık alanındaki yerel kültürlere yönelik politikaların saptanması.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Kültürel ikonlar ve marka.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Uluslar arası alanda yer alan reklam örneklerinin ve uluslar arası alanda ödüllü reklam örneklerinin gösterilerek irdelenmesi. İkon marka ödevi sunumları.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Uluslar arası alanda yer alan reklam örneklerinin öğrenciler tarafından sunumunun yapılması.
Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta
Uluslar arası reklamcılığa ilişkin kitapların sınıfta tartışılması ve sunumlar.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Sunumlar ve genel tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Küreselleşme, yerellik, reklamcılık gibi temel kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Reklamlar içinde yer alan yerel, kültürel gösterge türlerini örnekleyebilecek ve benzer tasarımlar gerçekleştirebilecek analizi yapabilecek.
ÖÇ-3
Uluslar arası reklamlarda yer alan küresel göstergelerle yerel göstergeleri karşılaştırabilecek.
ÖÇ-4
Uluslar arası reklamcılık alanındaki stratejileri saptayabilecek ve uluslar arası markaların iletişim stratejilerinin analizini yaparak, bu stratejilerin sonucunu gözlemleyebilecek.
ÖÇ-5
Uluslar arası reklam örneklerini inceleyerek bunları değişik yöntemlerle çözümleyebilecek, eleştirel açıdan değerlendirme yapabilecek.
ÖÇ-6
İkon olmuş markaların/ kişilerin dilsel/ görsel göstergeler aracılığıyla oluşturulan/ kurgulanan iletişim stratejilerini inceleyerek ve saptamalarda bulunarak bunları sunabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.