Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İletişim Etiği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN6205 İletişim Etiği 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Etik kavramının günümüzdeki anlam ve işleyişini açıklayarak, iletişim çalışmalarının uygulama alanları olan, medya, halkla ilişkiler, reklam, dijital ortamlarda ve pazarlama iletişiminde etik konusunu incelemek ve öğrenmek.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Prof.Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 13:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-01
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 13:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Sözlü anlatım, PP Sunum, örnek olay incelemeleri, sınıf içi tartışma ve değerlendirme ve uygulama.

Temel Kaynaklar

-          İletişim Etiği, Prof.Dr. Hayrani Altıntaş, Fecr Yayınları, 2022.

-          İletişim Etiği,  Z.Burcu Şahin (ed.), Literatürk Academia, 2019.

-          İletişim Etiği & Sorunlar ve Sorumluluklar, Ruhdan Uzun, Dipnot Yayınları, 2018. 

İletişim ve Etik, Gülbuğ Erol, Hiperlink Yayınevi, 2016.

Televizyon Reklamlarında Etik, Handan Özdemir, Gazi Kitabevi, 2018.

İnternet:

RTÜK- https://www.rtuk.gov.tr/

Reklamcılar Derneği http://www.rd.org.tr/

Türkiye Halkla İlişkiler Derneği  www.tuhid.org

Diğer Kaynaklar  Güncel internet ve haber kaynakları ve akademik makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Etik kavramı ve tarihsel süreci içinde değerlendirilmesi Sözlü anlatım
2. Hafta İletişim çalışmaları ve etik kavramının incelenmesi Sözlü anlatım
3. Hafta Yazılı Medyada etik kurallar ve günümüz örnekleri Sözlü anlatım
4. Hafta Yazılı Medyada etik kurallar ve günümüz örnekleri Sözlü anlatım
5. Hafta Görsel medyada etik kurallar ve günümüz örnekleri Sözlü anlatım
6. Hafta Görsel medyada etik kurallar ve günümüz örnekleri Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Halkla İlişkiler çalışmalarının Etik Kodları Sözlü anlatım
9. Hafta Halkla İlişkiler çalışmalarında etik ve etik dışı çalışmalara ilişkin örneklerin incelenmesi Reklam çalışmalarında etik konusunun incelenmesi Sözlü anlatım
10. Hafta Reklam çalışmalarında etik ve etik dışı örneklerinin incelenmesi Sözlü anlatım
11. Hafta Dijital ortamlarda etik konusu ve gelişimi, Sosyal medyada etik ve etik dışı örneklerin incelenmesi, Pazarlama iletişimi çalışmalarında etik konusunun irdelenmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta Pazarlama iletişimi çalışmalarında etik ve etik dışı ilişkin örneklerin incelenmesi Sözlü anlatım
13. Hafta Meslek etiği ile ilgili hukuki çerçevenin belirlenmesi Sözlü anlatım
14. Hafta Küresel dünyada etik kavramının değerlendirilmesi Sözlü anlatım
15. Hafta Genel tekrar Değerlendirme
16. Hafta Genel tekrar Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1İletişim ve aktöre konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilecek.
ÖÇ-2İletişim alanına hakim olarak kendi cümleleri ile iletişim kavramını yorumlayabilecek.
ÖÇ-3Etik (aktöre) alanında bilgi sahibi olarak bu alandaki çalışmaları yorumlayabilecek.
ÖÇ-4Yazılı ve görsel basında aktöre konusunda bilgi sahibi olarak farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
ÖÇ-5İletişim etiği alanındaki ulusal ve uluslar arası düzenlemeleri birbiri ile kıyaslayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5