Sınıfta sanal olarak 6 adet şirket kurulacaktır. (Sınıf mevcudu 60 olduğundan her şirkette min 8 - max 11 kişi olacaktır.)
Whatsapp grubu oluşturulacaktır.
Sektör seçimi yapılacaktır. Her şirketin bir USB Belleği olacaktır ve sunumlar her hafta depolanacaktır.
Her haftanın konusu her gruptan 1 kişi tarafından hazırlanacak ve sunulacaktır. (2-3 slayt şeklinde şirket bilgileri, misyon, vizyon, değerler vb.) Toplam 10 Sunum ve her öğrenci 1 kez sunum yapacaktır.
Her hafta aynı sunuma yeni slaytlar eklenecektir, dönem sonunda toplam sunumdan not alınacaktır.
Vize sınavı, yapılan projenin o haftaya kadar geldiği yerden not alacaktır. Toplam projeye verilen not, gruptaki tüm öğrencilere aynen verilecektir.
Final sınavı, şirketlerin yaptığı projeleri sektör yetkililerine sunulması şeklinde gerçekleştirilecektir.
Sektör yetkilileri tarafından onaylanan projeleri hazırlayan şirketteki (Gruplardaki) öğrenciler teorik sınavdan muaf tutulacaktır.
Onaylanmayan gruplar teorik sınava tabi tutulacaktır.
Öğrencilerin tanımlanan hedeflere ulaşmasını sağlamak için her biri 1,5 saatlik blok ders anlatılacaktır. Öğretim yaklaşımı anlatılan marka yönetimi teorisinin geçmiş ve güncel örneklerle desteklenmesine dayanmaktadır.
Temel Kaynaklar
–Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009.
– Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat,
Stratejik tutarlılığın markaların ömrü ve başarısı için temel unsur olduğunun bağlantısını kurabilecek.
ÖÇ-3
Markaların bir marka sistemi içinde birbirleriyle sinerji yaratacak biçimde yönetilmeleri gerektiğini dikkate alabilecek.
ÖÇ-4
Farkla marka ve alt marka rollerinin markaların stratejik yönetimindeki anlamını ifade edebilecek.
ÖÇ-5
Kaldıraçlama yöntemlerini kullanarak markaları geliştirmeyi örneklerle pratik edebilecek.
ÖÇ-6
Marka mimarisini gözden geçirmek ve markaları mimariye göre sınıflandırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.