Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Marka Stratejileri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN7203 Marka Stratejileri 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı

Sınıfta sanal olarak 6 adet şirket kurulacaktır. (Sınıf mevcudu 60 olduğundan her şirkette min 8 - max 11 kişi olacaktır.)

Whatsapp grubu oluşturulacaktır.

Sektör seçimi yapılacaktır. Her şirketin bir USB Belleği olacaktır  ve sunumlar her hafta depolanacaktır.

Her haftanın konusu her gruptan 1 kişi tarafından hazırlanacak ve sunulacaktır. (2-3 slayt şeklinde şirket bilgileri, misyon, vizyon, değerler vb.)  Toplam 10 Sunum ve her öğrenci 1 kez sunum yapacaktır.

Her hafta aynı sunuma yeni slaytlar eklenecektir, dönem sonunda toplam sunumdan not alınacaktır.

Vize sınavı, yapılan projenin o haftaya kadar geldiği yerden not alacaktır. Toplam projeye verilen not, gruptaki tüm öğrencilere aynen verilecektir.

Final sınavı, şirketlerin yaptığı projeleri sektör yetkililerine sunulması şeklinde gerçekleştirilecektir.

Sektör yetkilileri tarafından onaylanan projeleri hazırlayan şirketteki (Gruplardaki) öğrenciler teorik sınavdan muaf tutulacaktır.

Onaylanmayan gruplar teorik sınava tabi tutulacaktır.

Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Hakan Okay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 15:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi,4B-07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 15:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi,4B-07-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerin tanımlanan hedeflere ulaşmasını sağlamak için her biri 1,5 saatlik blok ders anlatılacaktır. Öğretim yaklaşımı anlatılan marka yönetimi teorisinin geçmiş ve güncel örneklerle desteklenmesine dayanmaktadır.
Temel Kaynaklar –Aaker, David  A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009.

– Aaker, David  A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat,
– Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama Evrimi Sözlü Anlatım
2. Hafta Pazarlama Karması ve Marka Sözlü Anlatım
3. Hafta Pazarlama Stratejisi Modeli Sözlü Anlatım
4. Hafta Markanın Mevcut Durum Analizi Sözlü Anlatım
5. Hafta Tam Ürün Kavramı - Markalaşmak Sözlü Anlatım
6. Hafta Marka Yönetimi Sözlü Anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Marka Stratejisi Belirleme Sözlü Anlatım
9. Hafta Tüketici Davranışları ve Beklentileri Sözlü Anlatım
10. Hafta Bütünleşik Pazarlama Sözlü Anlatım
11. Hafta Ürün Kararları Sözlü Anlatım
12. Hafta Marka Konumlandırma Sözlü Anlatım
13. Hafta Fiyat Stratejileri Sözlü Anlatım
14. Hafta Ürün Yaşam Eğrisi ve Stratejileri Sözlü Anlatım
15. Hafta Marka Promosyon / Tanıtım Stratejileri Sözlü Anlatım
16. Hafta Ürün Portfolyosu Değerlendirme Sözlü Anlatım
17. Hafta Genel Tekrar Soru ve Cevaplar
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Marka tanımı ve kavramlarını hatırlayabilecek.
ÖÇ-2Stratejik tutarlılığın markaların ömrü ve başarısı için temel unsur olduğunun bağlantısını kurabilecek.
ÖÇ-3Markaların bir marka sistemi içinde birbirleriyle sinerji yaratacak biçimde yönetilmeleri gerektiğini dikkate alabilecek.
ÖÇ-4Farkla marka ve alt marka rollerinin markaların stratejik yönetimindeki anlamını ifade edebilecek.
ÖÇ-5Kaldıraçlama yöntemlerini kullanarak markaları geliştirmeyi örneklerle pratik edebilecek.
ÖÇ-6Marka mimarisini gözden geçirmek ve markaları mimariye göre sınıflandırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6