Reklamın geçmişten günümüze değişen yeri ve öneminin üzerinde durarak, günümüzde popüler kültürel değerlerin yaratılmasında ve yaygınlaştırılmasında rol oynayan reklamın, popüler kültürel yaşamdaki yerinin irdelenmesi.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Öykü Ezgi Yıldız
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Derslerde, popüler kültürün yaygınlaşmasında etkili olan güncel ve güncel olmayan reklam örneklerinin sunulmasıyla reklam ve kültürel yaşam arasındaki bağlantı kuruluyor.
Temel Kaynaklar
- Dyer,Gillian. İletişim Olarak Reklamcılık, İstanbul:Beta Yayınları, 2010.
- J. Gans, Herbert. Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, İstanbul:Yapı Kredi Yayınları, 2005.
- Aydoğan,Filiz. Medya ve Popüler Kültür Üzerine Yazılar, İstanbul:MediaCat Yayınları, 2004.
- Fiske,John. Popüler Kültürü Anlamak, İstanbul:Ark Yayınları, 1999.
Reklamın ekonomik yaşamdaki öneminin üzerinde durularak, reklamın toplumsal gelişmelerin üzerindeki etkisinin aktarılması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Toplumsal yaşam içinde reklamın öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Gelişen iletişim teknolojilerinin ve kitle iletişim araçlarının etkisiyle reklamın modern insanının yaşamında başat bir konuma ulaşmasının ifade edilmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
İletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte kültürel yaşam içinde reklamın nasıl bir değişim geçirdiğinin incelenmesi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Günümüzde reklama ilişkin temel yaklaşımların, kuramların ele alınması.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Reklamın çeşitli kültürel unsurlardan nasıl beslendiğinin örnekler üzerinden aktarılması.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Günümüzde reklamla kültürel yaşam arasındaki bağıntının irdelenmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Popüler kültür olgunsun üzerinde durularak, reklamın nasıl popüler unsurların üreticisi konumuna ulaştığının incelenmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Çeşitli reklam örnekleri üzerinden popüler kültürel unsurlarla reklamlar arasındaki ilişkinin ortaya konulması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Küreselleşme sürecinin popüler değerlerin yaygınlaşmasındaki etkisinin irdelenmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Küreselleşmenin, değişimin reklamcılık alanı üzerindeki etkilerinin ele alınması.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Çeşitli küresel reklam örneklerinin incelenmesiyle küresel popüler değerlerin nasıl yaygınlaştığının ortaya konulması.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Reklamın işlevlerinin ve amaçlarının tarihsel süreç içinde nasıl bir değişim geçirdiğini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Reklamın kültürel yaşamla olan bağıntısını kurabilecek.
ÖÇ-3
Reklamcılık alanına toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Reklamcılık alanın; bilimle, sanatla ve güncel yaşamla bağlantısını kurabilecek.
ÖÇ-5
Çeşitli reklam örnekleri üzerinden reklamların ekonomik işlevlerinin yanında kültürel yaşamdaki işlevlerini açıklayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.