Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İnternet Reklamcılığı II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN8202 İnternet Reklamcılığı II 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Dersin temel amacı yeni iletişim teknolojilerinin ortaya çıkan gelişen internet reklamcılığını kapsamlı bir şekilde ele alarak, dijitalleşen reklamcılık olgusuna yönelik genel kavram ve yaklaşımların aktarılmasıdır.  Ders kapsamında dijital reklam platformları ve dijital reklam ajanslarının çalışma prensipleri ele alınarak, öğrencilerin internet reklamcılığı doğrultusunda içerik üretme ve yönetme yetilerini geliştirecek uygulamalar gerçekleştirmeleri hedeflenmektedir. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 12:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi, 4C-15-17
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 10.00-11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 1D13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar

-Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler. Reklam ve Pazarlama, İstanbul: Derin Yayınları.

-Öcal, D. & Polat, H. (2020). Dijital Reklamcılık. Ankara: Nobel Yayınları

-Öztürk, G. (2020). Dijital Pazarlama İletişiminde Yeni Kavramlar: Akademi Ne Söyler? Sektör Nasıl   

 Uygular? Ankara: Nobel Yayınları. 

Diğer Kaynaklar Armstrong, S. (2001), Advertising on the Internet (2nd Ed.), Londan: Kogan Page.

Kocabaş, F., Elden, M. (2015), Reklamcılık Kavramlar, Kararlar ve Kurumlar, İstanbul: İletişim Yayıncılık.

McStay, A. (2016), Digital Advertising (2nd Ed.), London: Palgrave Macmillan.

Van Dyck, F. (2017), Yeni Nesil Reklamcılık (2. Baskı), (Çev. V. Eke), İstanbul: The Kitap

Y ayınları.

-Saruhan, O. (2018). Sosyal Medya Canavarı Olmak İster misin? MediaCat Kitapları, İstanbul.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnternet Reklamcılığı Kavramına Genel Bakış Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf içi tartışma
2. Hafta İnternet Reklamcılığının Gelişimi ve Türleri Sözlü Anlatım, Uygulama
3. Hafta İnternet Reklamcılığı Alanında Alternatif Kavramlar ve Yeni Eğilimler Sözlü Anlatım, Uygulama
4. Hafta İnternet Reklamcılığı Altyapısı ve Algoritmaları Sözlü Anlatım, Uygulama
5. Hafta İnternet Reklamcılığında Kullanıcı Alışkanlıkları ve Etkileşim Odaklı İçerik Sözlü Anlatım, Uygulama
6. Hafta İnternet Reklamcılığı ve Çapraz Medya Stratejileri Sözlü Anlatım, Uygulama
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Sosyal Medya Reklamcılığı Sözlü Anlatım, Uygulama
9. Hafta İnternet Reklamcılığı, Transmedya ve Hikâye Anlatıcılığı Sözlü Anlatım, Uygulama
10. Hafta İnternet Reklamcılığı ve Etkileyen Pazarlama Sözlü Anlatım, Uygulama
11. Hafta İnternet Reklamcılığı ve Oyunlaştırma Yaklaşımı Sözlü Anlatım, Uygulama
12. Hafta Sosyal Fayda Reklamcılığı Sözlü Anlatım, Uygulama
13. Hafta Sesli Kültür ve Podcast Reklamcılığı Sözlü Anlatım, Uygulama
14. Hafta Arama Motoru Reklamcılığı Sözlü Anlatım, Uygulama
15. Hafta Atölye Çalışması Değerlendirme
16. Hafta Atölye Çalışması Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 0
Final 1 60


ÖÇ-1Bu dersi alan öğrenciler internet reklamcılığının tarihsel süreç içerisindeki değişimini tanımlayabilecek
ÖÇ-2İnternet reklamcılığı konusunda genel kavram ve yaklaşımları tanımlayabilecek.
ÖÇ-3İnternet reklamcılığı kapsamında kullanıcı alışkanlıklarını yorumlayabilecek.
ÖÇ-4İnternet reklamcılığı kapsamında farklı platformlar için içerik üretimi gerçekleştirebilecek.
ÖÇ-5İnternet reklamcılığı kapsamında farklı platformlarda içerik yönetimi gerçekleştirebilecek.
ÖÇ-6Arama motoru optimizayonu konusunda sayfa değerlerinin seviyelerini sorgulayabilecek ve sayfa yapılarını gözden geçirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6