“Sözbilim”in temel kavram ve temel ilkelerini ele alarak sözbilim iletişim ilişkisini yorumlamak, çeşitli tartışma tekniklerini karşılaştırarak tartışma kavramını çözmek, sorgulamak ve dil, reklam,halkla ilişkiler, kültür kavramları arasındaki bağlantıyı incelemek.
Sözbilim ve tartışma açısından Gorgias diyaloğunun çözümlenmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Tartışmada bilgi ve kavramanın öneminin örneklenmesi. Sözbilimde analiz ve sentezin öneminin açıklanması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Tasarlamak, derlemek, organize etmek, yönetmek kavramlarının yorumlanması, dramatize edilmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Felsefe ve toplumbilim açısından sözbilim ve tartışmanın ele alınması.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Sözbilim ile iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, halkla ilişkiler, kültür tarihi ile ilgili literatür.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Dil olgusu konusunda bilgi aktarabilecek.
ÖÇ-2
Dilin bir varlık şartı olarak insan için önemini inceleyebilecek.
ÖÇ-3
Tartışma olgusunu çözümleyebilecek.
ÖÇ-4
Konu ile ilgili edinilen bilgiyi yeni durumlarda kullanabilecek.
ÖÇ-5
Dilde planlamanın, tasarlamanın, düzenlemenin, yaratmanın, yönetmenin, öneminin örneklerle altını çizebilecek.
ÖÇ-6
Kurumsal bilgisini reklam ve halkla ilişkiler uygulamasına dönüştürebilecek.
ÖÇ-7
Dil olgusunun reklam ve halkla ilişkiler alanındaki etkin rolünü değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.