Öğrencilerin bir sanat tarihçisinin rolünü üstlenerek bir sanat yapıtı ile ilgili sorular sorabilmeyi, bir yapıt ve onun kendilerine verdiği kültür hakkında bilgi edinebilmeyi, bir sanat eşyasının öyküsünü oluşturabilmeyi bu kapsam içinde, uygulamaya yönelik sanat etkinlikleri, sanat yapıtı inceleme, sanat tarihi ve estetik yer almaktadır.
-Sinemoğlu, N. Sanat Tarihi Tarih Öncesinden Bizansa. İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Yayınları,1984.
-Mülayim, S. Sanat Tarihi Metodu. İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi, 1994.
-Kınay, C. Sanat Tarihi, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları,1993.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bizans Sanatı ve sanat eserlerinin incelemesi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Avrupa’da Rönesans sanatı.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Rönesans’ın doğuşu.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Rönesans’ta mimarlık, resim ve heykel sanatı.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Rönesans sanatçıları.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
XVI, XVII. ve XVIII. Yüzyıllarda Avrupa sanatı.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Maniyerist, Barok, Neoklasik ve Romantik Akımların Doğuşu.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Maniyerist, Barok, Neoklasik ve Romantik Akımların Doğuşu.
Sözlü anlatım
11. Hafta
XV. ve XVIII. Yüzyıllarda Mimarlık, Resim ve Heykel Sanatı.
Sözlü anlatım
12. Hafta
XV. ve XVIII. Yüzyıl Sanatçıları.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Realizm, Empresyonizm, Fovizm, Kübizm, Fütürizm, Ekspresyonizm,
Soyut Sanat, Metafizik, Dadaizm, Sürrealizm, Pop Art Akımlarının Doğuşu.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Realizm, Empresyonizm, Fovizm, Kübizm, Fütürizm, Ekspresyonizm,
Soyut Sanat, Metafizik, Dadaizm, Sürrealizm, Pop Art Akımlarının Doğuşu.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
5
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Geçmişteki ve günümüzdeki sanat yapıtlarını yorumlayabilecek.
ÖÇ-2
Geçmişteki ve günümüzdeki sanat yapıtlarını anlayabilecek ve tasvir edebilecek.
ÖÇ-3
Görsel duyarlılığa sahip, dünyaya geniş açıdan bakan, yeniliğe açık ve çok yönlü beğenileri olan bir kişilik geliştirebilecek.
ÖÇ-4
Sanat yapıtını incelerken kullanacağı eleştirel tavrı, kültürel çevreyi oluşturan diğer nesnelere de uygulayabilecek.
ÖÇ-5
Sanat eserlerinin özünde bulunan ruh ve estetik çabayı, sanatçının dünya insanlarına iletmek istediği mesajı yorumlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.