Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İletişim Tasarımı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN2304 İletişim Tasarımı 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu ders çerçevesinde, iletişim, kültür, toplumbilim alanına ilişkin temel kavramların tartışılarak, irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 18.00:19.45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-01
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof.Dr.Rengin Küçükerdoğan, Salı, 11.00-13.00, Ataköy Yerleşkesi, 1D-08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kuramsal ve tartışma.  
Temel Kaynaklar  

-Smith Philip. Kültürel Kuram, İstanbul: Babil Yayınları, 2005.
 
-Edgar, Andrew. Kültürel Kurama Anahtar Kavramlar, İstanbul: Açılım Yayınevi, 2007.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta İletişim, kültür ve toplumsal yaşama egemen olan temel kimi kavramlardan söz edilmesi. Sözlü anlatım
3. Hafta Bu kavramlardan kimilerinin seçilmesi ve iletişim kavramının genel olarak tanımlanması. Sözlü anlatım
4. Hafta İletişim sürecini etkileyen kültür kavramının irdelenmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta Günümüze egemen olan popüler kültür kavramının irdelenmesi. Sözlü anlatım
6. Hafta Kürselleşme ve Tüketim kavramlarını incelemesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Tüketim ve küreselleşme süreçlerine ilişkin çeşitli örneklerin verilmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Modernizm ve Postmodernzim kavramlarının karşılaştırılarak ele alınması. Sözlü anlatım
10. Hafta Modernizm ve Postmodernzim süreçlerinin etkilerline ilişkin farklı alanlardan örneklerin verilmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Öğrenciler tarafından derslerde ele alınan kavramların incelenerek bu konu başlıkları üzerine sunumların gerçekleştirilmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta Öğrenciler tarafından derslerde ele alınan kavramların incelenerek bu konu başlıkları üzerine sunumların gerçekleştirilmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta Öğrenciler tarafından derslerde ele alınan kavramların incelenerek bu konu başlıkları üzerine sunumların gerçekleştirilmesi. Sözlü anlatım
14. Hafta Öğrenciler tarafından derslerde ele alınan kavramların incelenerek bu konu başlıkları üzerine sunumların gerçekleştirilmesi. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 60


ÖÇ-1İletişim alanına ilişkin kimi temel kavramları ifade edebilecek.
ÖÇ-2Toplumbilim alanıyla ilgili kavramları ele alarak bu kavramların anlamlarını aktarabilecek.
ÖÇ-3Kültürle bağıntılı temel kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-4İletişimle, kültürle ve toplumbilimle ilgili alanlarla ilgili temel kavramları kendi alanlarıyla ilişkilendirerek
ÖÇ-5Kültürel yaşama yön veren ve medyada yer alan güncel iletileri çözümleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5