-Smith Philip. Kültürel Kuram, İstanbul: Babil Yayınları, 2005.
-Edgar, Andrew. Kültürel Kurama Anahtar Kavramlar, İstanbul: Açılım Yayınevi, 2007.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
İletişim, kültür ve toplumsal yaşama egemen olan temel kimi kavramlardan söz edilmesi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Bu kavramlardan kimilerinin seçilmesi ve iletişim kavramının genel olarak tanımlanması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
İletişim sürecini etkileyen kültür kavramının irdelenmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Günümüze egemen olan popüler kültür kavramının irdelenmesi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Kürselleşme ve Tüketim kavramlarını incelemesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Tüketim ve küreselleşme süreçlerine ilişkin çeşitli örneklerin verilmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Modernizm ve Postmodernzim kavramlarının karşılaştırılarak ele alınması.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Modernizm ve Postmodernzim süreçlerinin etkilerline ilişkin farklı alanlardan örneklerin verilmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Öğrenciler tarafından derslerde ele alınan kavramların incelenerek bu konu başlıkları üzerine sunumların gerçekleştirilmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Öğrenciler tarafından derslerde ele alınan kavramların incelenerek bu konu başlıkları üzerine sunumların gerçekleştirilmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Öğrenciler tarafından derslerde ele alınan kavramların incelenerek bu konu başlıkları üzerine sunumların gerçekleştirilmesi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Öğrenciler tarafından derslerde ele alınan kavramların incelenerek bu konu başlıkları üzerine sunumların gerçekleştirilmesi.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
5
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
60
ÖÇ-1
İletişim alanına ilişkin kimi temel kavramları ifade edebilecek.
ÖÇ-2
Toplumbilim alanıyla ilgili kavramları ele alarak bu kavramların anlamlarını aktarabilecek.
ÖÇ-3
Kültürle bağıntılı temel kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-4
İletişimle, kültürle ve toplumbilimle ilgili alanlarla ilgili temel kavramları kendi alanlarıyla ilişkilendirerek
ÖÇ-5
Kültürel yaşama yön veren ve medyada yer alan güncel iletileri çözümleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.