Sinema sanatının oluşumu, tarihsel gelişimi, önde gelen sinema akımları ile sinemanın siyaset, popüler kültür ve teknoloji ile olan yakın ilişkileri hakkında öğrencilerin temel kuramlar ve kavramlar çerçevesinde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
- Smith - Geoffrey Nowell- Dünya Sinema Tarihi, Çev. Ahmet Fethi, Kabalcı Kitabevi, 2003.
- Teksoy, Rekin. Rekin Teksoy’un Sinema Tarihi, Oğlak Yayınları, 2005.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sinema nedir ?
Sözlü anlatım
2. Hafta
Dünya sinema tarihi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Sinema türleri nelerdir ?
Sözlü anlatım
4. Hafta
Sinema akımları – I
Sözlü anlatım
5. Hafta
Sinema akımları – II
Sözlü anlatım
6. Hafta
Sinema yönetmenleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Sinema afişleri
Vaka analizi
9. Hafta
Fragmanlar
Vaka analizi
10. Hafta
Avrupa sineması
Sözlü anlatım
11. Hafta
Hollywood sineması
Sözlü anlatım
12. Hafta
Hint sineması
Sözlü anlatım
13. Hafta
Uzakdoğu sineması
Sözlü anlatım
14. Hafta
Demir perde dönemi sineması ve sinema ödülleri
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
14
10
Sınıf çalışması
1
20
Final
1
30
ÖÇ-1
Sinema sanatını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Sinema tarihini aktarabilecek.
ÖÇ-3
Sinemanın ve işlevlerinin önemini altını çizebilecek.
ÖÇ-4
Sinema akımlarını tanımlayabilecek.
ÖÇ-5
Sinemanın ilişki içinde olduğu kavramlar ile sinema aracılığıyla aktarılan iletilerin taşıdığı toplumsal değerlerin taşıdığı önemi kendi cümleleriyle ifade edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.