Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sinema Dili II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN2402 Sinema Dili II 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Türkiye’de sinema sanatının oluşumu, tarihsel gelişimi, önde gelen yönetmen ve oyuncuları ile Türkiye’de de sinemanın siyaset, popüler kültür ve teknoloji ile olan ilişkileri hakkında öğrencilerin temel kuramlar ve kavramlar çerçevesinde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 20.00:21.45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-01
Görüşme Saatleri ve Yeri Yrd.Doç.Dr.Sevinç Koçak, Salı, 11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, 1D-11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnek, Analiz, Sentezleme ve Tartışma
Temel Kaynaklar  
- Pösteki, Nigar. 1990’dan günümüze Türk Sineması, Es Yayınları, 2005.
- Scognamillo , Giovanni . Türk Sinema Tarihi, Kabalcı Kitabevi, 2010.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Türk sineması Sözlü anlatım
2. Hafta Türk sinemasında dönüm noktaları Sözlü anlatım
3. Hafta Türk yönetmenler Sözlü anlatım
4. Hafta Türk senaristler Sözlü anlatım
5. Hafta Türk filmleri afişleri analizi Sözlü anlatım
6. Hafta Türkiye’de sinema salonları Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Türk sinemasının dili Sözlü anlatım
9. Hafta Muhsin Ertuğrul dönemi Türk sineması Sözlü anlatım
10. Hafta 1960’lı ve 70’li yıllarda Türk sineması Sözlü anlatım
11. Hafta 12 Eylül 1980 sonrası Türk sineması Sözlü anlatım
12. Hafta 2000’li yıllarda Türk sineması Sözlü anlatım
13. Hafta Uluslararası alanda Türk sineması Sözlü anlatım
14. Hafta Türk sinemasında ödüller ve Türk filmleri analizi Vaka analizi
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 10
Derse Devam / Katılım 14 10
Sınıf çalışması 1 20
Final 1 30


ÖÇ-1Türk sinema tarihini kendi cümleleriyle ifade edebilecek.
ÖÇ-2Türk sinemasının dönüm noktalarını ifade edebilecek.
ÖÇ-3Türk yönetmen, senarist, oyuncu ve diğer sinema emekçilerini tanıyabilecek.
ÖÇ-4Türk sinemasının toplumsal işlevlerini açıklayabilecek.
ÖÇ-5Türk sinemasında kültür, teknoloji ve siyaset ilişkilerinin altını çizebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5