Dersin amacı teknolojinin ilerlemesi ile birlikte pazarlama kavramının dijital ortama adaptasyonu ve pazarlama çalışmalarının dijital ortamda nasıl yürütüldüğü konuları detaylı olarak incelenerek öğrencilere aktarılmasıdır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 11:00-12:45, Ataköy Kampüsü, 3B-01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 10:00-11:00, Ataköy Kampüsü, 1D-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar
-Ryan, D ve Calvin, J. (2009). Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation, London:KoganPage.
- Dietrich, G. ve Livingston, G. (2012). Marketing in the Round: How to Develop an Integrated Marketing Campaign in the Digital Era, USA: QUE.
Web 1.0. Web 2.0. Web 3.0 ve Web 4.0 karşılaştırması ve pazarlamaya etkileri
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Dijitalleşme, Tüketici Davranışları ve Pazarlama Metrikleri
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Tüketici Segmentasyonu ve Hedeflemesi
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Sosyal Medya Pazarlaması
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara Sınav
8. Hafta
İçerik Pazarlaması
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Mobil Pazarlama
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Satış Ortaklığı Pazarlaması
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Video Pazarlama
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Podcast Pazarlaması
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Yapay Zekâ Temelli Dijital Pazarlama
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Sürdürülebilir Pazarlama
Sözlü Anlatım, Uygulama
15. Hafta
Dijital Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulama
Proje Sunumları
16. Hafta
Dijital Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulama
Proje Sunumları
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.