Gökyüzünü ve gökcisimlerini tanıyarak güncel buluşların bilimsel bakış açısıyla nasıl yapıldığını anlamak, evrenin yapısını ve evrendeki yerimizi kavramak
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül F. Yelkenci, Prof.Dr. Dursun Koçer
-"ASTRONOMİ - BİR BAKIŞTA EVREN", Eric Chaisson , Steve McMillan, Nobel Yayınları, Mayıs, 2016, ISBN: 978-605-9746-09-0
Diğer Kaynaklar
-
- “Astronomy Today”, 8th Edition, E. Chaisson, S. McMillan, 2014, Pearson
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Evrendeki Yerimiz: Kozmik Yolculuk
Anlatım, Multimedya
2. Hafta
Modern Bilimin Doğuşu
Anlatım, Multimedya
3. Hafta
Yer: Uzaydaki Evimiz
Anlatım, Multimedya
4. Hafta
Uluslararası Uzay İstasyonu’nda Yaşam
Anlatım, Multimedya
5. Hafta
Teleskoplar: Gökbilimin Araçları
Anlatım, Multimedya
6. Hafta
Güneş Sistemi ve Ötesi
Anlatım, Multimedya
7. Hafta
Uzay Araştırmaları
Anlatım, Multimedya
8. Hafta
Yıldızımız Güneş
Anlatım, Multimedya
9. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
10. Hafta
Yıldızlar: Cüceler, Devler, Çiftler, Değişenler
Anlatım, Multimedya
11. Hafta
Bir Yıldızın Yaşamı ve Ölümü
Anlatım, Multimedya
12. Hafta
Nötron Yıldızları ve Karadelikler
Anlatım, Multimedya
13. Hafta
Samanyolu: Uzayda Bir Sarmal
Anlatım, Multimedya
14. Hafta
Kozmosun Büyük Ölçekli Yapısı
Anlatım, Multimedya
15. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.