Rusça 1 dersinin amacı Rusça’ya yeni başlayan öğrencilere:
- Temel seviyede Rusça konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri kazandırmak,
- Onları Rus alfabesiyle, telaffuz ve vurgu gibi fonetik kurallarıyla tanıştırmak,
- Belli oranda kelime, Rusça’nın temel gramer kurallarını öğretmek ve basit ve bileşik cümleler kurabilmelerini, kendilerini ve ailelerini tanıtabilmelerini sağlamak ve,
- Konuşma yatkınlığını geliştirip Rus kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Natalia DEMİRKAPI
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 17:00 - 18:50
AK 4C1618 (Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
Temel Kaynaklar
-Rusya'ya Doğru (Doroga v Rossiyu)
Diğer Kaynaklar
-Eğitmen tarafından hazırlanan çalışma materyali,internet ve farklı kitaplardan derlenmiş fotokopiler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Alfabe. Harflerin okunuşları. Vurgu.10'a kadar sayılar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta
Tanışma diyalogları.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta
Kim?, Ne?, Nerede? ve Ne zaman? soruları. Basit cümle yapısı.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta
İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta
İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. Tekrar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta
İyelik sıfatları. Kimin? sorusu.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta
Aile. Meslekler. 100'e kadar sayılar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
8. Hafta
Ara sınav.
9. Hafta
İsimlerin çoğul halleri.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta
Fiiller: Geniş zaman. 1.çekim.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta
Sıfatlar. Renkler.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta
İşaret sıfatları.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta
Kaç para? sorusu. "Beğenmek" fiili. Mağazada diyalog.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta
Tekrar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
15. Hafta
Final sınavı.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.