Öğrencinin farklı teknikler kullanarak proje ve eskiz renklendirmesine hakim olması.
Ön Koşullar
Sanat Atölyesi
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Reyhan Uludağ Eraslan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 16:00 / 18:00 1C 11-13 Ataköy Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri
9:00 / 18:00 Ataköy Kampüsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Renk bilgisine hakim olma ve farklı boyama tekniklerini; Lavi tekniği, sulu boya tekniği, kuru boya tekniği, toz pastel tekniği, keçeli kalem tekniklerini uygulayabilme ile mekanda kullanılmış renk armonilerinin görseller üzerinden incelenmesi ve görsel üzerinde renk armonisi uygulaması.
Temel Kaynaklar
Linda Holtschue, Duvar Yayınları, 2009, Sanat 101Rengi Anlamak-Tasarımcılar İçin Kılavuz Kitap, Kolektif, Aybike Ceylan Kızıltaş, Ayşe Tekel, Bilge Artmatlı Köroğlu, Nigün Görer Tamer, Nilüfer Gürer, Nuray Bayraktar, Nobel Yayın Dağıtım/Dizisi, 2012,Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım York.
Gültekin Çizgen, Say Yayınları, 2006, Renk Dünyamız - 101 Kompozisyon 101 Yorum. E. H. Gombrich, Remzi Kitabevi, 2007, Sanatın Öyküsü Kiki Eldridge, Rockport Publishers, 2007, Color Harmony
Diğer Kaynaklar
-
Uygulama için kullanılacak görsel örnekler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması, renk bilgisine giriş.
Anlatım Tartışma
2. Hafta
Renklerin oluşumu ve renklerin karışımı.
Anlatım Uygulama
3. Hafta
Lavi tekniğinin anlatılması ve uygulama örneğinin gösterilmesi.
Anlatım Uygulama
4. Hafta
Lavi tekniğinin öğrencilere uygulatılması.
Anlatım Uygulama
5. Hafta
Sulu boya tekniğinin anlatılması ve uygulama örneğinin gösterilmesi.
Anlatım Uygulama
6. Hafta
Sulu boya tekniğinin öğrenciye uygulatılması.
Anlatım Uygulama
7. Hafta
Kuru boya tekniğinin anlatılması ve uygulama örneğinin gösterilmesi.
Anlatım Uygulama
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Kuru boya tekniğinin öğrenciye uygulatılması.
Anlatım Uygulama
10. Hafta
Toz pastel tekniğinin anlatılması ve uygulma örneğinin gösterilmesi.
Anlatım Uygulama
11. Hafta
Toz pastel tekniğinin öğrenciye uygulatılması.
Anlatım Uygulama
12. Hafta
Keçeli kalem tekniğinin anlatılması ve uygulama örneğinin gösterilmesi.
Anlatım Uygulama
13. Hafta
Keçeli kalem tekniğinin öğrenciye uygulatılması.
Anlatım Uygulama
14. Hafta
Dönem boyunca yapılan uygulama çalışmalarının sınıf ortamında incelenmesi.
Sözlü - Görsel Sunum
15. Hafta
Dönem boyunca yapılan uygulama çalışmalarının sınıf ortamında incelenmesi.
Sözlü - Görsel Sunum
16. Hafta
Değerlendirme
Teslim
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
60
ÖÇ-1
ÖÇ1: Renk bilgisine hakim olmak.
ÖÇ2: Farklı boyama (Lavi tekniği, sulu boya tekniği, kuru boya tekniği, toz pastel tekniği, keçeli kalem tekniği) tekniklerine hakim olması. ÖÇ3: Mekan içerisinde doğru renkler kullanarak, uygulama yapabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.