Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Sanat Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kozmik Yolculuk

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FİZU0007 1 Kozmik Yolculuk 2/0/0 --SAD Türkçe 2
Dersin Amacı
Gökyüzünü ve gökcisimlerini tanıyarak güncel buluşların bilimsel bakış açısıyla nasıl yapıldığını anlamak, evrenin yapısını ve evrendeki yerimizi  kavramak
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül F. Yelkenci, Prof.Dr. Dursun Koçer
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 13:00-15:00, 3B-07/09
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof.Dr. Dursun Koçer, Pazartesi 13:00 3A-6
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -- Multimedya anlatım, simülasyon gösterimi, gözlem, gezi.
Temel Kaynaklar -"ASTRONOMİ - BİR BAKIŞTA EVREN", Eric Chaisson , Steve McMillan, Nobel Yayınları, Mayıs, 2016, ISBN: 978-605-9746-09-0
Diğer Kaynaklar -

- “Astronomy Today”,  8th Edition,  E. Chaisson, S. McMillan, 2014, Pearson

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Evrendeki Yerimiz: Kozmik Yolculuk Anlatım, Multimedya
2. Hafta Modern Bilimin Doğuşu Anlatım, Multimedya
3. Hafta Yer: Uzaydaki Evimiz Anlatım, Multimedya
4. Hafta Uluslararası Uzay İstasyonu’nda Yaşam Anlatım, Multimedya
5. Hafta Teleskoplar: Gökbilimin Araçları Anlatım, Multimedya
6. Hafta Güneş Sistemi ve Ötesi Anlatım, Multimedya
7. Hafta Uzay Araştırmaları Anlatım, Multimedya
8. Hafta Yıldızımız Güneş Anlatım, Multimedya
9. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
10. Hafta Yıldızlar: Cüceler, Devler, Çiftler, Değişenler Anlatım, Multimedya
11. Hafta Bir Yıldızın Yaşamı ve Ölümü Anlatım, Multimedya
12. Hafta Nötron Yıldızları ve Karadelikler Anlatım, Multimedya
13. Hafta Samanyolu: Uzayda Bir Sarmal Anlatım, Multimedya
14. Hafta Kozmosun Büyük Ölçekli Yapısı Anlatım, Multimedya
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--