Edebiyat türlerinin okuyucuda yarattığı beklentileri ve yazara getirdiği kısıtlamaları kavratmak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özlem Gülgün Güner
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, ,10:00-13:00 3C 3 5
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 11:00-12:00, 3D 8
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
The Odyssey, Homer,
Macbeth, William Shakespeare,
The Country Wife, William Wycherley,
Robinson Crusoe, Daniel DeFoe,
“The Daughters of the Late Colonel”, Katherine Mansfield,
“The Rime of the Ancient Mariner”, Samuel Taylor Coleridge
“The Raven”, Edgar Allen Poe
Mother Courage and Her Children, Bertolt Brecht
“The Mark on the Wall”, Virginia Woolf
The Glass Menagerie, Tennessee Williams
Lysistrata, Aristophanes
Hamlet, William Shakespeare
A Doll’s House, Henrik Ibsen
Waiting for Godot, Samuel Beckett
“The Killers”, Ernest Hemingway
Diğer Kaynaklar
Bkz. haftalık ders içerikleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Konuya giriş
Aktif katılım, kısa sınav, sınıf içi ödevler.
2. Hafta
Kurgu ve gerçeklik
Aktif katılım, kısa sınav, sınıf içi ödevler.
3. Hafta
Kurgu Kapsamı
- Kurgu
a) Realist Kurgu
b) Tarihsel Kurgu
c) Folklor
d) Fantazi
e) Gizem
f) Belgesel Kurgu
- Kurgu Dışı
a) Biyografi
b) Otobiyografi
c) Anı
Aktif katılım, kısa sınav, sınıf içi ödevler.
4. Hafta
Kurgu Türleri
- Anlatı
- Lirik
- Drama
Anlatı:Erken dönem öykülerden modern kurguya
- Epik, The Odyssey (parçalar)
- Trajedi, Macbeth, William Shakespeare (parçalar)
Aktif katılım, kısa sınav, sınıf içi ödevler.
5. Hafta
- Komedi, The Country Wife, William Wycherley (parçalar)
- Roman, Robinson Crusoe, Daniel DeFoe (parçalar)
- Kısa Öykü, “The Daughters of the Late Colonel”, Katherine Mansfield
Aktif katılım, kısa sınav, sınıf içi ödevler.
6. Hafta
Naratif Şiir
“The Rime of the Ancient Mariner”, Samuel Taylor Coleridge
“The Raven”, Edgar Allen Poe
Aktif katılım, kısa sınav, sınıf içi ödevler.
7. Hafta
Naratif Drama
"Mother Courage and Her Children", Bertolt Brecht
Aktif katılım, kısa sınav, sınıf içi ödevler.
8. Hafta
Vize sınav haftası
Aktif katılım, kısa sınav, sınıf içi ödevler.
9. Hafta
Şiirsel Düzyazı
"The Mark on the Wall", Virginia Woolf
Aktif katılım, kısa sınav, sınıf içi ödevler.
10. Hafta
Şiirsel Drama
"The Glass Menagerie", Tennessee Williams,
Aktif katılım, kısa sınav, sınıf içi ödevler.
11. Hafta
Drama Türleri: Trajedi, komedi, Trajikomedi, Absürd
Lysistrata, Aristophanes
Hamlet, William Shakespeare
Aktif katılım, kısa sınav, sınıf içi ödevler.
12. Hafta
Drama Türleri: Trajedi, komedi, Trajikomedi, AbsürdA Doll’s House, Henrik Ibsen,
Waiting for Godot, Samuel Beckett
Aktif katılım, kısa sınav, sınıf içi ödevler.
13. Hafta
Dramatik Şiir
Hamlet'in Tiradları
Aktif katılım, kısa sınav, sınıf içi ödevler.
14. Hafta
Dramatik Düzyazı
“The Killers”, Ernest Hemingway
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
80
Derse Devam / Katılım
1
20
ÖÇ-1
Temel edebiyat türlerini ve alt türlerini içselleştirir.
ÖÇ-2
Edebiyat metinlerinin hangi türe girdiğini ayırt eder.
ÖÇ-3
Anlamın oluşmasında dilin, üslubun ve türün etkisine duyarlılık geliştirir.
ÖÇ-4
Metinleri türsel bağlamları içinde okumayı öğrenir.
ÖÇ-5
Türsel kısıtlamaların yaratıcılık üzerindeki etkilerini öğrenir.
ÖÇ-6
Bir metni kendi türü dışında başka türlerde yazmayı dener.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.