Bu ders yirminci yüzyılın başlarından günümüze Marksizm, biçimcilik, yapısalcılık, post-yapısalcılık, postmodernizm, psikanalitik, cinsiyet ve post-kolonyalizm odaklı teoriler gibi gibi çağdaş, eleştirel ve teorik kuramları tanıtmayı amaçlar.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Farnaz Esmkhani Youvalari
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 13:00-16:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Persembe 12:00-14:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Norton Anthology of Theory and Criticism, ed. William B. Leitch et al. New York: W.W. Norton & Company, 2001.
Literary Theory: An Introduction SECOND EDITION Terry Eagleton
Literary Theory: An Anthology, 2nd edn. eds. Julie Rivkin and Michael Ryan. Oxford: Blackwell Publishing, 2004.
AS well course package including the assigned primary texts will be provided.
Diğer Kaynaklar
Norton Anthology of Theory and Criticism, ed. William B. Leitch et al. New York: W.W. Norton & Company, 2001.
Literary Theory: An Introduction SECOND EDITION Terry Eagleton
Literary Theory: An Anthology, 2nd edn. eds. Julie Rivkin and Michael Ryan. Oxford: Blackwell Publishing, 2004.
A Glossary of Literary Terms M. H.Abrams
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: Formalism and New Criticism
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Formalism and New Criticism
Viktor Shklovsky, Art as Technique
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
Formalism and New Criticism
T.S. Eliot: “Tradition and the Individual Talent”
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
Structuralism, Linguistics, Narratology
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Roland Barthes, Mythologies
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
Michel Foucault, What Is an Author?
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
Vize Sınav Haftası
Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta
Bayram Tatili
9. Hafta
Post-Structuralism, Jacques Derrida, Différance
Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
Roland Barthes, The Death of the Author
Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta
Marxism
Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta
Psychoanalysis and Psychology, Sigmund Freud, The Uncanny
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
Feminism
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
Postcolonialism: Can the Subaltern Speak? Gayatri Chakravorty Spivak
Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta
Critical Review
Tartışma
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
2
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Çağdaş eleştirel ve teorik kuramlar ve birbirleri ile ilişkileri hakkında bilgi edinir.
ÖÇ-2
Temel teorik kavramları anlar ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder.
ÖÇ-3
Edebiyat eleştirisinin temel terminolojisini tanır ve tanımlar.
ÖÇ-4
Yazın kuramcıları ile edebiyat eleştirmenlerinin yazılarını okuma becerisi edinir.
ÖÇ-5
Anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkına varır.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.