Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Amerikan Tiyatrosu

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL0505 Amerikan Tiyatrosu 3/0/0 SA İngilizce 5
Dersin Amacı
Amerikan tiyatrosunun önemli eserlerinin incelenmesi ile, Amerikan tiyatrosunun 20. yüzyılda odaklandığı temaların tartışılması. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Defne Demir
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Monday 13:00-15:45 3C 03-05-07
Görüşme Saatleri ve Yeri Wednesday 15:00-16:00 4A 02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Lecture, text-based activities, presentation
Temel Kaynaklar

Eugene O’Neill “The Hairy Ape”

 

Thornton Wilder “Our Town” 

Tennessee Williams, "A Streetcar Named Desire"

“The Crucible” - Arthur Miller

 

“The Zoo story” - Edward Albee

Amiri Baraka, "Dutchman"

“The vagina Monologues” - Eve Ensler 

Diğer Kaynaklar

From Puritanism to postmodernism - Richard Ruland & Malcolm Bradbury

A People’s History of United States - Howard Zinn

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Introduction - Lecture: US until the end of the 19th century, an overview Okuma, eleştiri, sözlü sunum
2. Hafta Lecture: The coming of age of American Letters & American Drama; between the World Wars Okuma, eleştiri, sözlü sunum
3. Hafta Lecture: Post WWI US - Ready to rule the world? Okuma, eleştiri, sözlü sunum
4. Hafta Eugene O’Neill “The Hairy Ape” - Industrialization and Class in US Okuma, eleştiri, sözlü sunum
5. Hafta Eugene O’Neill “The Hairy Ape” - Industrialization and Class in US Okuma, eleştiri, sözlü sunum
6. Hafta Thornton Wilder “Our Town” - Rural existence, the comfort of the mundane Okuma, eleştiri, sözlü sunum
7. Hafta Thornton Wilder “Our Town” - Rural existence, the comfort of the mundane Okuma, eleştiri, sözlü sunum
8. Hafta Midterm Week
9. Hafta Tennessee Williams “Streetcar Named Desire” - Requiem to South and the moral ambiguity inherent in Urbanization Okuma, eleştiri, sözlü sunum
10. Hafta Tennessee Williams “Streetcar Named Desire” - Requiem to South and the moral ambiguity inherent in Urbanization Okuma, eleştiri, sözlü sunum
11. Hafta Student Presentation: “The Crucible” - Arthur Miller Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması
12. Hafta Student Presentations: “The Zoo story” - Edward Albee Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması
13. Hafta Student Presentations: “The Dutchman” - Amiri Baraka Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması
14. Hafta Student Presentations: “The vagina Monologues” - Eve Ensler Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması
15. Hafta Revisions
16. Hafta Final Sınavları Haftası
17. Hafta Final Sınavları Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 45


ÖÇ-1Amerikan kültürünü tanırlar ve kapsamlı olarak öğrenirler,
ÖÇ-2Özellikle Amerikan temaları ve drama ile ilgili alanları hakkında bilgilenirler
ÖÇ-3Başlıca drama terimlerini ve tekniklerini öğrenirler ve tanımlarlar
ÖÇ-4Drama metinlerini kapsamlı okuyarak yorumlamak ve analiz etmek için eleştirel beceriler edinirler
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4