|
|
|
Amerikan Tiyatrosu
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
ENL0505 |
|
Amerikan Tiyatrosu |
3/0/0 |
SA |
İngilizce |
5 |
|
Dersin Amacı |
Amerikan tiyatrosunun önemli eserlerinin incelenmesi ile, Amerikan tiyatrosunun 20. yüzyılda odaklandığı temaların tartışılması. |
Ön Koşullar |
Yok |
Eş Koşullar |
Yok |
Özel Koşullar |
Yok |
Öğretim Üyeleri |
Dr. Öğr. Üyesi Defne Demir |
Asistanlar |
- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Monday 13:00-15:45
3C 03-05-07 |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Wednesday 15:00-16:00
4A 02 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-Lecture, text-based activities, presentation |
Temel Kaynaklar |
Eugene O’Neill “The Hairy Ape”
Thornton Wilder “Our Town”
Tennessee Williams, "A Streetcar Named Desire"
“The Crucible” - Arthur Miller
“The Zoo story” - Edward Albee
Amiri Baraka, "Dutchman"
“The vagina Monologues” - Eve Ensler |
Diğer Kaynaklar |
From Puritanism to postmodernism - Richard Ruland & Malcolm Bradbury
A People’s History of United States - Howard Zinn |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Introduction - Lecture: US until the end of the 19th century, an overview |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum |
2. Hafta |
Lecture: The coming of age of American Letters & American Drama; between the World Wars |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum |
3. Hafta |
Lecture: Post WWI US - Ready to rule the world? |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum |
4. Hafta |
Eugene O’Neill “The Hairy Ape” - Industrialization and Class in US |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum |
5. Hafta |
Eugene O’Neill “The Hairy Ape” - Industrialization and Class in US |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum |
6. Hafta |
Thornton Wilder “Our Town” - Rural existence, the comfort of the mundane |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum |
7. Hafta |
Thornton Wilder “Our Town” - Rural existence, the comfort of the mundane |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum |
8. Hafta |
Midterm Week |
|
9. Hafta |
Tennessee Williams “Streetcar Named Desire” - Requiem to South and the moral ambiguity inherent in Urbanization |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum |
10. Hafta |
Tennessee Williams “Streetcar Named Desire” - Requiem to South and the moral ambiguity inherent in Urbanization |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum |
11. Hafta |
Student Presentation: “The Crucible” - Arthur Miller |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
12. Hafta |
Student Presentations: “The Zoo story” - Edward Albee |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
13. Hafta |
Student Presentations: “The Dutchman” - Amiri Baraka |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
14. Hafta |
Student Presentations: “The vagina Monologues” - Eve Ensler |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
15. Hafta |
Revisions |
|
16. Hafta |
Final Sınavları Haftası |
|
17. Hafta |
Final Sınavları Haftası |
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
35 |
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum |
1 |
20 |
Final |
1 |
45 |
ÖÇ-1 | Amerikan kültürünü tanırlar ve kapsamlı olarak öğrenirler, | ÖÇ-2 | Özellikle Amerikan temaları ve drama ile ilgili alanları hakkında bilgilenirler | ÖÇ-3 | Başlıca drama terimlerini ve tekniklerini öğrenirler ve tanımlarlar | ÖÇ-4 | Drama metinlerini kapsamlı okuyarak yorumlamak ve analiz etmek için eleştirel beceriler edinirler |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar. | PÇ-2 | edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar. | PÇ-3 | edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar. | PÇ-4 | mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar. | PÇ-5 | temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler. | PÇ-6 | dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar. | PÇ-7 | farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler. | PÇ-8 | anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler. | PÇ-9 | İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar. | PÇ-10 | çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler. | PÇ-11 | edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar. | PÇ-12 | bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar. | PÇ-13 | kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar. | PÇ-14 | sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler. | PÇ-15 | edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler. |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|